شما اینجا هستید

اجتماعی » پروژه راه آهن لرستان نیازمند اعتبار است
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از لرستان، ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: در سفر اول ریاست جمهور، شرکت ساخت زیر بنا‌های حمل و نقل استان ۴ مصوبه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبات شامل کمربندی دورود با مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان، محور الیگودرز داران با ۱۰۰ میلیارد اعتبار و ۳۰ میلیارد قیر، محور الیگودرز مسجد سلیمان قطعه اول ۹۰ میلیارد اعتبار و ۱۰ میلیارد قیر و راه آهن دورود خرم آباد اندیمشک با مبلغ ۱/۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان با بیان اینکه اعتبار مصوب ۳ پروژه اول در یک بازه زمانی ۳ ساله پرداخت شده و پروژه‌ها به رشد قابل توجهی رسیده است، افزود: از جمله اینکه یک باند از پروژه کنار گذر دورود و ۱۳/۵ کیلومتر از مسیر الیگودرز به اصفهان تا پایان سال مالی عمرانی ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری خواهند بود.

باباعباسی ادامه داد: پروژه راه‌آهن نیز علیرغم کمبود شدید منابع مالی با رشد ۵۰ درصدی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای تکمیل پروژه‌های فوق به ترتیب کمربندی دورود ۹۰۰ میلیارد تومان و الیگودرز داران ۷۰۰ میارد تومان قطعه اول الیگودرز مسجد سلیمان ۳۵۰ میلیارد تومان و راه آهن خرم‌آباد ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان افزود: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تملک اراضی و مستحدثات داخل طرح‌ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران و تامین مالی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه‌ها این قابلیت وجود دارد که ۳ پروژه اول در سال ۱۴۰۳ و راه‌آهن تا پایان سال مالی ۱۴۰۴ به اتمام برسند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان