شما اینجا هستید

عمومی » حل مشکلات مردم بر سر دوراهی تغییر روش مدیران یا تغییر مدیران؟!
نویسنده : سیما صالحی

به گزارش رومکا، عملیات موفق و افتخار آفرین تنبیه بی سابقه رژیم صهیونیستی توسط دلاور مردان هوا- فضای سپاه با وجود همکاری نظامی بیش از ۱۰ کشوراز جمله اعضای پیمان ناتو ؛ نشان داد که نیروی انسانی اصلح و سپردن کار به کاردان از مهمترین و حساس‌ترین بخش در هر کشور و سازمان می باشد و هر جا و هرگاه کار به دست افراد شایسته و کاردان سپرده شده با مدیریت و فرماندهی شایسته، اثربخشی و بهره‌وری آن را افزایش داده وغیرممکن هارا ممکن ساخته است.

قرآن و دین اسلام به کرات سفارش و تأکید به تعیین افراد صالح و شایسته برای پست‌های متعدد نموده است.

تامل و تفکر بر این واقعیت که نیروهای مسلح کشورمان با وجود تحریم ها و فشارهای فوق العاده توسط دشمنان،موفق به ایجاد تحولات شگرف گردیده و با ساخت و بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات نظامی؛ دشمنان را در عمق حکمرانی شان تنبیه کرده و از ارتکاب و استمرار شرارت و جنایت علیه کشورمان پشیمان کردند و برگی زرین و منحصر بفرد به تاریخ افتخارات کشورمان افزودند،عبرت آموزترین درس در امر سپردن مسئولیت ها به افراد و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب است.

برای ریشه یابی بروز مشکلات ،تامل بر پیام های نوروزی مقام معظم رهبری که طی ۳۳ سال اخیر به عنوان نقشه راه مسئولان کشور مورد تاکید قرار گرفته و عدم تحقق آنها ؛ بیانگر فرصت سوزی هایی است که می بایست به عنوان ترک فعل متولیان امور مستند مجازات و اعمال قانون در مورد مسببان بروز مشکلات مردم ومجازات عاملان ملاک عمل قرارگیرد.

مقام معظم رهبری امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم »،نامگذاری کردند که برای رسیدن به هدف ؛ سازماندهی مدیران دارای توان تحقق این مهم می بایست گام اول «جهش» قرار گیرد.اما با وجود گذشت حدود یک ماه از سال ؛ هنوز اثری از اقدام مسئولان برای ایجاد جهش در کارنامه عملکردها نماسیده است.

مردم کماکان هنگام مراجعه به بسیاری از دستگاه ها سرشان به سنگ تبعات زیانبار روز مرگی به ارث مانده از گذشته کوبیده می شود و از رها شدن قیمتها در بازار و افزایش سرسام آور بهای مایحتاج روزمره شان رنج می برند و نه تنها جای متولیان مبارزه با این وضع دشمن شاد کن در میدان عمل خالی است،حتی تماس های تلفنی به ستوه آمدگان از گرانی وتورم کمر شکن با ۱۲۴ و… گوشی شنوا نمی یابند .

این درحالی است که رییس جمهور محترم حتی روزهای تعطیل با سفر به نقاط دور و نزدیک برای حل مشکلات مردم از تلاش باز نمی ایستد و برضرورت حضور مسئولان در میان مردم پا فشاری می کند. اما کو گوش شنوا؟!

مردم حق دارند بپرسند در حالی که شناسنامه همه واحد های تولیدی کشور از جمله واردات کالاها در اختیار مسئولان امور است و مبارزه با گرانفروشان از وظایف دستگاه هایی مانند صنعت ومعدن ،تعزیرات و غیره است،چگونه قابل توجیه خواهد بود که مقابل چشم عوامل مربوطه عده ای با خیال راحت دم به دم برگرانی قیمت ها بیفزایند؟!

به نظر می رسد دست هایی در کار است با ایجاد بی ثباتی قیمتها وعدم رسیدگی به تقاضاهای مردم به ستوه آمده از گرانفروشان که خواسته یا ناخواسته تامین کننده مقاصد دشمنان است، دولت آیت الله رییسی را مقصر جلوه داده و مردم را بد بین وناراضی نمایند که وظیفه دستگاه های مسئول است نسبت به شناسایی و قطع آنها لحظه ای درنگ ننمایند.

سپردن اداره بسیاری از امور به دست افرادی که توانایی انجام وظایف محوله را ندارند در چنبره رابطه سالاری کار گزاران بخش هایی از دولت و بسیاری از نمایندگان مجلس و لاجرم چشم پوشی ذی نفعان از سوء سوابق در سپردن اداره امور و عجز از انجام وظایف محوله از جمله آفت هایی است که به تلاش های رییس جمهورمحترم و اعتماد مردم لطمه زده است.

بر فرض مثال که مردم به علت یاس از رسیدگی متصدیان امور از عرض حال هرج ومرج قیمتها ، سر در گریبان ناامیدی فرو برده باشند ،آیا متصدیان امور نمی دانند که قیمت کالاهای واحد حتی در مغازه های همجوار متفاوت شده وبی ثباتی نرخ ها لحظه ای است.چنانچه ادعا کنند که نمی دانند ؛عملا مرتکب ترک فعل ناشی از اشراف به حوزه ماموریت شان شده اند ودر صورتی که مطلع اند ، می بایست پاسخگو باشند که چرا اعمال قانون نمی کنند؟! ودر صورتی که انجام وظیفه نموده اند؛پس نتیجه اش کو؟! رها شدگی نرخ ها چنان افسار گسیخته که احساس حاکمیت قانون را در دل مردم لگد مال کرده واین وضع خطرناک اقدام عاجل برای جراحی این غده چرکین می طلبد.

در استان ما لرستان شدت وحدت نابسامانی اوضاع وخیم تر از سایر بلاد جلوه می کند و افرادی که گذرشان به این خطه افتاده و چوب مشکلات طاقت فرسا به تنشان خورده می دانند که شهروندان محکوم الحال این خطه نه تنها از گرانی سر سام آور حتی محصولات تولید مزارع بیخ گوششان که گل سرسبدش به دیگر بلاد ازجمله عراق صادر می شود،نامرغوبش دولا پهنا به آنان تحمیل می گردد ،هر دم وهر روز نقره داغ می شوند .

گرچه باور کردنی نیست؛اما محصول نامرغوب یک واحد تولیدی مصالح ساختمانی در شهرک صنعتی شماره دو حدود دو برابر همان محصول با وجود مرغوبیت بیشتر به مردم عرضه می گردد.

اغلب نانوایی ها با بهداشت بیگانه اند و در کاهش کیفیت وکمیت نان ها نیز گویی باهم به رقابت برخاسته اند.

دخالت بسیاری از نمایند گان در عزل ونصب ها به قیمت چشم پوشی از ایفای رسالت نظارت بر اجرای قانون که سودش را آنان می برند وچوبش را رییس جمهوری ومردم می خورد، ام المصائ ب است که انتظار می رود با تمکین مجلسی ها به فرمان مقام معظم رهبری ، این رویه ویرانگر برچیده شود.

متاسفانه زیان ناشی از ر ها شدگی اموردر بسیاری عرصه ها موجب نگرانی قاطبه مردم شده و وضع موجود روبه تزاید مشکلات را بساط گسترده ناشی از ضعف عملکردها می دانند که امید می رود مسئولان امور قبل از آنکه دیر شود چاره ای بیندیشند و برای حل مشکلات مبتلابه مردم یا مسئولان مربوطه با تلاش جهادی تغییر رو یه دهند و اشتباهات و کم کاریها را جبران نمایند ویا مسئولان ارشد کشور نسبت به تغییر مدیران ناکار آمد و سپردن اداره امور به افراد توانمند آستین همت با بزنند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان