شما اینجا هستید

اجتماعی » تعامل پارک علم و فناوری با کمیته امداد در حمایت از نخبگان لرستان
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از لرستان امین حسنوند در تشریح اين خبر اظهار داشت در راستای حمایت از نخبگان، جشنواره‌های ایده شو طراحی شده است تا صاحبان ایده بیایند و از ایده خود دفاع کنند و بعد از تایید داوران در مرحله تجاری سازی قرار گیرد، در همین خصوص اولین جشنواره ایده شو با همکاری اداره کل کمیته امداد لرستان و پارک علم و فناوری در شهرستان بروجرد برگزار شد تا صاحبان ایده‌های خلاق با حضور داوران به دفاع از ایده و اندیشه خود بپردازند تا در صورت پذیرش مورد حمایت کمیته امداد قرار دارد.

وی افزود: این موضوع همیشه یک چالش بوده و در حالی‌ که در حوزه علم و مقاله و دانشگاه اساتید مطرحی وجود دارد اما در حوزه صنعت و کالایی که در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: دانشگاه وظیفه تولید علم دارد و صنعت وظیفه ایجاد ثروت را دارد، بیان کرد: جنس علم دانایی و جنس فناوری توانایی است و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، توانایی تبدیل دانش به ثروت را دارند.
وی افزود: شیوه کار در پارک علم و فناوری اینگونه است که؛ کسی که صاحب ایده هر چند در مرحله سطحی باشد به این مراکز مراجعه می کند و مورد حمایت قرار می گیرد تا در یک بازه زمانی سه ساله آن ایده او به محصولی تجاری سازی برسد.

حسنوند افزود: حمایت از نخبگان با هدف حمایت جدی از نخبگان و بهره گیری از استعداد علمی و فرهنگی آنها در راستای غنای فعالیتهای فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می شود.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه در این نهاد حمایتی ؛ نخبگان و فرهیختگانی هستند که می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی کمک کنند و در همین راستا کمیته امداد با تعامل و همکاری بخش فرهنگی و اشغال در حوزه های علمی-پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی-هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه نموده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان