شما اینجا هستید

اجتماعی » اجرای نخستین پروژه فیبرنوری منازل و اصناف در لرستان  
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از لرستان مجتبی صارمی در تشریح اين خبر  اظهار داشت: فاز اول احداث پروژه فیبرنوری خانگی در استان، به طول ۱۲ کیلومتر برای منازل و کسب و کارهای دورود اجرایی شد.

وی افزود: به منظور توسعه زیر ساخت ها و توازن در شبکه ثابت و همراه ، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بیان کرد: تفاهم نامه های اولیه در شهرداری های دورود، ازنا، پلدختر و الشتر منجر به قرارداد و فاز اول به طول ۱۲ کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری در شهر دورود انجام شد همچنین مابقی شهرها نیز از هفته اول اردیبهشت امسال آغاز شده است.

صارمی افزود: ۴۰ کیلومتر فیبر نوری مسیر سد رودبار به مرکز مخابراتی “ماهیچال” در شهرستان الیگودرز خرداد ماه امسال بهره برداری شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: فاز یک پروژه فیبر نوری مسیر سد رودبار به مرکز مخابراتی ماهیچال در روستای خاک بیته به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری رسید که ۱۵ سایت ارتباطی مسیر مزبور به این شبکه متصل و اهالی ۱۲ روستا نیز از ارتباطات مخابراتی پایدار و پرسرعت بهره مند شده اند.

وی افزود: این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر از مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان و تامین شده از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در ۲ مرحله طراحی و شهریور پارسال آغاز شد که مرحله نخست آن به بهره بردای رسید.

صارمی بیان کرد:عملیات اجرایی فاز دوم طرح نیز به طول ۳۰ کیلومتر به زودی از طریق مخابرات منطقه لرستان آغاز می شود که با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، مشکلات عدم دید رادیویی و تامین پهنای باند سایت ها و مراکز مخابراتی مسیر، بهره برداری از این پروژه، ارتباطات پایدار و پرسرعتی را برای ساکنان روستاهای مسیر فراهم می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه فیبر نوری خرم آباد به پل زال و پلدختر تاکید کرد: فاز یک فیبرنوری پروژه تار ( توسعه ارتباطات روستایی) مسیر آزاد راه خرم آباد به پل زال و مسیر گردنه دهیلج به پلدختر به طول ۱۸۵ کیلومتر از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دستور کار قرار گرفت.

صارمی ادامه داد: این طرح تعداد ۶۶ روستا، ۲۸ سایت اپراتورهای سیار و ۲ مرکز مخابراتی را به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار فیبر نوری متصل می کند و جمعیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۹ نفر در قالب یک هزار و ۸۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: اجرای این پروژه علاوه به اینکه شبکه ارتباطی پایدار و پر سرعتی برای سایت های مراکز مخابراتی و ساکنین روستاهای مسیر فراهم می کند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال و عمران منطقه و ایجاد اشتغال ایفاد خواهد کرد.

وی با اشاره به بهره برداری از این طرح همزمان با هفته دولت امسال اضافه کرد: همچنین با این مهم یک مسیر جایگزین و پروتکشن ( محافظ) فیبرنوری برای استفاده در مواقع بحران برای شهرستان پلدختر و آزاده راه خرم آباد به اندیمشک در استان خوزستان فراهم می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان