شما اینجا هستید

اجتماعی » افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از لرستان سید عماد شاهرخی در تشریح اين خبر اظهار داشت: ۴۲ طرح در هفته جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری رسید.

وی افزود: از مجموع این طرح‌ها ۲۰ طرح در بخش آب و خاک، ۹ طرح تولیدات گیاهی، چهار طرح صنایع تبدیلی و غذایی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح در بخش بهبود تولیدات دامی می باشد که بخشی از این طرح‌ها با حمایت بخش خصوصی عملیاتی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سطح باغات در اراضی شیب دار استان سال گذشته از ۲۶۰ به ۵۰۰ هکتار رسیده است و ظرف یکسال گذشته برای برای اولین بار سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۱۰ هزار هکتار هم عبور کرد که یک رقم بی سابقه بود.

شاهرخی افزود: از ۱۳ هزار هکتار کاملینای کشت شده در کشور ۵پنج هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به لرستان است که رتبه اول را در کشور دارد و یک اتفاق قابل توجه است.

شاهرخی توسعه گلخانه‌ها را از دیگر موفقیت‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه در استان احداث شد و هدف‌گذاری برای امسال نیز ۳۵ هکتار است.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰،تعداد ۷۳ دستگاه ادوات جهش تولید جذب شد در حالی که سال گذشته این عدد به ۲۳۷ دستگاه یعنی حدود سه برابر افزایش پیدا کرد.شاهرخی در خصوص میزان خرید گندم نیز گفت: سال زراعی ۱۴۰۰ حدود ۱۲۳ هزار تن گندم در لرستان خریداری شد که سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن رسید و امسال نیز پیش‌بینی خرید ۳۴۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۶۵ هزار تن‌ گندم خریداری شده است عنوان کرد: نیاز استان به گندم سالانه ۳۰۰ هزار تن است و حدود ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف استان داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه غرامت پرداختی از صندوق بیمه به کشاورزان در سال ۱۴۰۰، ۷۰ میلیارد تومان بوده است گفت: غرامت پرداختی به کشاورزان در سال گذشته به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

شاهرخی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد:سال گذشته ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیمه بود، این رقم امسال به ۱۸۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

بر اساس قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۷۹ هیات وزیران در تیرماه ۱۳۸۱ شرح تفضیلی این وزارتخانه را در۶ برنامه و ۴۸ برنامه محوری مشخص کرد که از مهمترین آن می توان به مواردی همچون تعیین سیاست‌ها و راهبردهای مربوط به بخش کشاورزی، توسعه و عمران روستاها و مناطق عشایری‌ و همچنین تنظیم و اجرای برنامه‌های توسعه کشاورزی در چارچوب سیاست‌های توسعه پایدار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان