شما اینجا هستید

اجتماعی » کشور علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی است
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا، داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در، ویژه برنامه ۱۲ بهمن‌ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در مصلای امام علی(ع) کرمان با بیان اینکه مردم استان کریمان نشان دادند که در دفاع از انقلاب. وفاداری به آرمان‌های امام راحل و همچنین فرامین و رهنمودهای مقام رهبری همیشه پیش قدم و پیش قدم بودند، اظهار داشتند: استان کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه و الگو برای مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه امروز کشور علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی و دشمنان است. تبدیل می‌کند و از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و امکانات دفاعی است.

سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌کند، گفت: ایران کشوری است که امروز ماهواره به فضا می‌فرستد و فناوری پهباد را در اختیار دارد و در حوزه صنایع قرار دارد. دفاعی دریایی به برتر دنیا شانه می‌زند.

وی با بیان اینکه امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه‌ای ارائه کند که به جمع‌آوری سر بپیوندیم، بیان کرد: توان‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر است و ایران رتبه اول ذخایر نفت و گاز است که حتماً از این مزیت‌ها برخوردار است. عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت.

منظور با اشاره به صنعت نفت امروز به یک بومی تبدیل می‌شود که مهندسان با توان و ظرفیت داخلی آن را پیش می‌برند. معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.

تلاش وی با بیان اینکه کشور در حوزه معادن طبیعی بی‌نظیر است و در دنیا رتبه اول ذخایر نفت و گاز را داریم، از این مزیت عنوان توسعه و پیشرفت در کشور می‌گیریم بیان کرد: امیدواریم با تکمیل ارزش و برای پیوند معادن و بخش های پایین دستی تولید را تقویت و تکمیل کنیم.

رئیس سازمان و بودجه کشور از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از برنامه اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر ۳۰ میلیون تن افزایش می‌دهد.

وی با بیان این که دانشگاه‌ها و مدارس و طرح‌های تمام نیمه مصوبات سفر رئیس جمهور را تصویب کرد، گفت: کرمان از کانون‌های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌هایی از این استان در رتبه‌بندی‌های جهانی است که برای توسعه آموزش عالی و عالی است. تربیت نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

منظور از ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها در کنار حوزه‌های تکمیلی علمی و خانه‌های عالم در حوزه فرهنگ را جزو اولویت‌های مهم دانست ‌و گفت: جستجو می‌کنیم با اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این یک ماه و ۴۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده تصمیم‌گیری رئیس جمهوری را به نتیجه می‌رسانیم. برسانیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان