شما اینجا هستید

عمومی » هنرمندان رومشکان به معنای واقعی هنرمندان انقلابی هستند
نویسنده : سکینه سوری

به گزارش خبرنگار رومکا ؛ نشست تخصصی انجمن شعر و ادب شهرستان رومشکان بعدازظهر روز پنجشنبه با موضوع فرصت ها و چالش های شعر لرستان دوم تیر ماه سال ۱۴۰۱ با حضور ادبیان و فرهیختگان شهرستانهای خرم آباد و رومشکان در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد رومشکان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست کیانوش سوری رئیس این اداره ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت خوشبختانه امروز جایگاه شعر رومشکان در استان برای همگان شناخته شده است و این جلسات تخصصی برای توسعه شعر لرستان ارزشمند و مفید می باشد.

سوری تصریح کرد یکی از شاخصه های اصلی توسعه فرهنگ و هنر در یک منطقه چاپ کتاب است که در زمان تصدی بنده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان توانستیم از تعداد دو نفر نویسنده و شاعر دارای کتاب این رقم را به بیش‌از ۲۰ نفر برسانیم که این خود افتخاری است برای مردم فهیم و فرهنگ دوست شهرستان رومشکان.

وی عنوان کرد ما با توجه به ظرفیت و پتانسیل های هنرمندان رومشکان به دنبال مرکزیت این شهرستان برای برنامه‌های منطقه ای و ملی بوده چراکه در چندی پیش در جشنواره شعر علوی رومشکان با اطلاع رسانی در فضای مجازی، شاعران بنام استان و دیگر استان‌ها از جمله قم، سنندج، ایلام و… شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان ضمن تقدیر از حمایت های همیشگی امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه افزود مقام معظم رهبری در سخنرانی های گهربارشان در خصوص جایگاه هنر فرموده اند: عزیزان، توجه داشته باشید هنری که امروز به نام هنر اسلامی و هنر انقلابی ارائه می شود، آبروی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ست.

سوری اظهار کرد متأسفانه مدیران ارشد شهرستان رومشکان چه در گذشته و چه حال با فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بیگانه اند و بارها جهت حضور در برنامه های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی از آنان دعوت بعمل آمده تا بیایند و این همه استعداد و ظرفیت در رشته های مختلف را ببیند و آنها به جای حمایت از هنرمندان این شهرستان که بارها ارادت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی به اثبات رسانده و در خط ولایت بوده و به معنای واقعی هنرمندان انقلابی هستند، به دنبال سنگ اندازی بوده و این خود زنگ خطری برای این نظام است چراکه هستند کسانی که برای حفظ جایگاه خود خواسته یا ناخواسته لطمه به آبروی این انقلاب می‌زنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست حشمت اله خالقی مسئول کانون شعر و ادب شهرستان خرم آباد ضمن تشکر از تشکیل این جلسه تخصصی افزود خوشبختانه تنها شهرستانی که فعالیت‌های هنری و فرهنگی آن در حوزه شعر سرآمد است و الگویی برای دیگران است انجمن شعر و ادب شهرستان رومشکان است که هنرمندان و شاعران ممتازی در آن پرورش یافته است.

خالقی افزود شعر زبان تعامل و گفتگو هنرمندانه بین عموم مردم است و کمتر کسی پیدا میشود به شعر بخصوص شعر محلی علاقه مند نباشد.

در ادامه علی امرایی مسئول انجمن ادبی چرداخ رومشکان با تشکر ویژه از حمایت همه جانبه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان گفت خوشبختانه پیشرفت شعر رومشکان نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و همیشه سعی شده است همراه با نظام در سرودن اشعار دقت شود.

لازم به توضیح است شاعران و ادیبان حاضر در این جلسه ضمن اظهار نظر در مورد توسعه شعر در استان لرستان به شعرخوانی نیز پرداختند.

خبرنگار : سکینه سوری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان