شما اینجا هستید

اجتماعی » هر حوزه قضایی باید به آمار توجه ویژه داشته باشد / اتفاق آراء یکی از مسائل مهم است
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از کوهدشت حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری بیست و هفتم خرداد ماه در بازدید از حوزه قضایی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه همکاران در دادگستری و داسرای این شهرستان‌ها، اظهار داشت: امیدواریم که این تلاش‌ها همچنان مضاعف و جهاد ادامه داشته باشد و موجب رضای خداوند و رضایتمندی مردم شود و تا حد ممکن از مشکلات مردم را حل کند.

وی افزود: موفقیت در هرکاری ملزم داشتن برنامه است یکی از این برنامه‌ها برنامه عملیاتی بوده که از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه است، همچنین سند تحول و تعالی نیز یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا که بایستی طبق آن به نقطه هدف برسیم.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در راستای اجرای دستورات معظم له در مرکز لرستان تشکیل شده است.

رئیس شورای قضایی لرستان با تأکید بر اینکه پیگیری و رصد برنامه عملیاتی بایستی مد نظر مدیران حوزه‌های قضایی باشد، افزود: برنامه عملیاتی چند سرفصل مهم دارد که یکی از آن‌ها اطاله دادرسی است و در این راستا نظارت سیستمی می‌تواند میزان آگاهی از مجموعه را بالا ببرد و نظارت بر میزان اطاله دادرسی پرونده‌ها را راحت کند که نیاز است موضوع نظارت سیستمی تقویت شود.

وی افزود: نظارت و پیگیری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی بر زیر مجموعه و کارهای محوله‌شان از جمله تغییر کاربری اراضی می‌تواند از ورود پرونده‌های زیادی به دادگستری جلوگیری کند و لازم است بر عملکرد این ادارات نظارت دقیق و جدی داشت.

شهواری با اشاره به این موضوع که برای کاهش ورودی بایستی در بحث پیشگیری از جرم برنامه‌ریزی دقیق داشت، تصریح کرد: شورای حل اختلاف یک ظرفیت بسیار مناسب برای کاهش ورودی است و در این راستا بایستی آموزش لازم به نیروهای شورای حل اختلاف داده شود تا بتوانند آمار صلح و سازش را بالا برده و به کاهش ورودی کمک کنند.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان گفت: پرونده‌های مسن یکی از چالش‌های دادگستری است که بایستی با تشکیل جلسات مشورتی قضایی و کمیته‌ای ویژه به حل و فصل و مختومه شدن آن‌ها سرعت بخشید.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که بایستی بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی و دقیق صورت گیرد، گفت: اتفاق آراء نیز یکی از مسائل مهم است که بایستی مورد دقت همکاران قرار گرفته چرا که بالا رفتن آمار نقض آرا عدم اعتماد مردم را به دنبال دارد.

شهواری بیان کرد: تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اهداف قوه قضاییه است و همه کارهای ما بایستی ختم به تکریم مردم و ارباب رجوع شود، خیلی از مردم گوش شنوا می‌خواهند و ما بایستی با صبر و حوصله شنوای مشکلات و درد و دل‌های مردم باشیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن تأکید بر توجه به آراء جایگزین حبس و استفاده از آن بیان کرد: ملاک ارزیابی عملکرد هر حوزه قضایی مسئله آمار است که بایستی نظارت و توجه ویژه‌ای به آن داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان