شما اینجا هستید

اجتماعی » نامه ۶۰ قانونگذاری آمریکا به بلینکن/ آمریکا مخالف دولت بایدن و کوچ فلسطینی ها شدند
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در نامه خود به بلینکن نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ اسرائیل علیه غزه ابراز نگرانی کردند.

این نمایندگان در نامه خود از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا تاکید کند که ایالات متحده قویا با «آواره کردن اجباری و دائمی» فلسطینی‌های غزه قویا مخالف است.

این نمایندگان همچنین خواستار «شفاف‌سازی دولت درباره برخی درخواست‌های خود در رابطه با کمک‌های بشردوستانه بیشتر و بودجه امنیتی» برای اسرائیل شدند.

آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. اما دولت بایدن خواستار ۱۴ میلیارد دلار دیگر برای ارائه به این رژیم شده است.

در همین حال، گروهی از قانونگذاران یهودی در مجلس نمایندگان آمریکا به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تشکیل کشور فلسطین در آینده را رد کرده بود، واکنش نشان داده و با آن مخالفت کردند.

بیش از ۱۲ قانونگذار آمریکایی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کردند: ما بشدت با نخست وزیر اسرائیل مخالفیم. راهکار دو کشوری تنها مسیر رو به جلو است.

نتانیاهو پنجشنبه شب گفت که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان