شما اینجا هستید

اجتماعی » مهمترین چالش کشور ایجاد اشتغال در رومشکان است
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از کوهدشت، محمدرضا مبلغی امروز ۲۸ آذرماه در تشریح اين خبر اظهار داشت:متاسفانه در کشور مشکلی داریم که این مهم در پیش از انقلاب بوده و امروز نیز همچنان وجود دارد و آن هم وجود یک سری لابی‌ها توسط برخی مقامات و مسئولین استان‌های خاصی است که آنها به دنبال توسعه ایران به معنای کلی نبوده و نیستند و تنها استان خود را مدنظر دارند.

وی افزود: این افراد که در مجلس و هم دولت حضور دارند به دنبال این بودند صرفا منطقه مورد نظر خود را توسعه دهند و با این تفکر می‌خواهند تنها منطقه خودشان پیشرفت کند. به عنوان مثال کارخانه کاشی را در یزد راه‌اندازی می‌کند که اصلا آب ندارد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از استان‌ها نظیر لرستان قبل از انقلاب ضعیف بوده و الان هم ضعیف است و کسی را نداشته که فریاد بزند اینجا جایی است با پتانسیل و قابلیت‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری کشاورزی، دامپروری و شیلات تا پروتئین کشور را تامین کند.

وی با اشاره به بیکاری در شهرستان رومشکان افزود: در لرستان بهترین آب، هوا، زمین، کارگر ارزان و افراد بیکار داریم اما ماحصلی نداریم و این نشان از ضعف مدیریت دارد.

وی تصریح کرد: اینجا نقش دولت را نباید فراموش کنیم و باید دست افراد را بگیرد در این منطقه کشاورز، دامپرور و مردم ضعیف هستند و نمی‌تواند تمام نیازهای خود را برآورده کنند و نیازمند حمایت‌های ویژه دولت است.

مبلغی افزود: نیاز است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اهالی این دیار ایجاد تعاونی کنند و برای مردم کاری انجام دهند تا بتوانیم شرایط ایجاد اشتغال که مهمترین چالش کشور و منطقه لرستان و رومشکان است فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در ایران بهترین نقطه برای آبزی‌پروری شهرستان رومشکان در کنار سد سیمره است بهترین منطقه برای پرورش ماهی خاویار همین منطقه است چرا که سد سیمره یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود.

  • نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی هم در بحث تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی لرستان و رومشکان را ویژه ببینند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان