شما اینجا هستید

اخبار مهم » محور مهم مذاکره در سفر به مسکو مسئله غزه است
نویسنده : فاطمه رحیمی

به گزارش رومکا، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از سفر به روسیه اظهار کرد: این سفر به دعوت آقای پوتین و با هدف رایزنی درباره مسائل حساس جاری منطقه و گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: هم ما و هم روسیه نگاهمان به صلح و ثبات در منطقه نگاه مشترکی است. نسبت به مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و مبارزه با یکجانبه‌گرایی نیز نظرات مشترک داریم.

رئیسی افزود: هر دو کشور همکاری‌های خود را در بستر اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس ادامه می‌دهند. این سازمان‌ها ارتباط ما را با یکدیگر و با کشور‌های دیگر برقرار کرده‌اند و همین امر باعث می‌شود که در جهت توسعه اقتصادی و تجاری گام‌های مهمی برداشته شود.

وی گفت: همکاری در حوزه انرژِی، صنعت، کشاورزی و کار  دانش بنیان از موارد مهم همکاری ما با روسیه است و در این سفر نسبت به روابط دو جانبه و مسائلی که وجود دارد بحث می‌کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: اراده دو کشور در جهت کریدور شمال به جنوب و پیشروی  سریع این امر نیز از دیگر مسائل مهم است که در جهت انجام آن گفتگو خواهد شد.

رئیسی اضافه کرد: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه و رفع محاصره مردم غزه و کمک‌رسانی به فلسطین و رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه از جمله رایزنی‌ها در این سفر خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان