شما اینجا هستید

اجتماعی » مانور زلزله و ایمنی مدارس در کوهدشت
نویسنده : زینب نوری فرد

به گزارش رومکا از کوهدشت، شیخ عباس حسن‌پور در تشریح اين خبر اظهار داشت: هشتم آذرماه سال جاری مانور زلزله در دبیرستان متوسطه پسرانه بعثت با حضور رئیس آموزش و پرورش، آتش نشانی، شهرداری ، مسولان سایر ادارات و اورژانس ۱۱۵ برگزار شد.

وی افزود: هرسال در هشتم آذر ماه در سراسر ایران عزیزمان مانور آمادگی در برابر زلزله با هدف مدرسه ایمن و جامعه تاب آوری برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهدشت بیان کرد: مانور نوعی شبیهه سازی لحظه وقوع حادثه واقعی برای دانش آموزان فراهم می سازد و هدف اصلی از این مانور ها توانمند سازی دانش آموزان در نحوه‌ی درست پناهگیری در حین وقوع زلزله و خروج اضطراری پس از پایان لرزه‌ها است.

حسن پور افزود: مربیان جمعیت هلال احمر با کمک آتش نشانی به دانش آموزان اصول و نکات مهم در تخلیه اضطراری ، هنگام وقوع زلزله را آموزش دادند و تخلیه اضطراری به صورت عملی انجام شد و همچنین آتش نشانان مانور راپل را اجرا کردند.

وی تصریح کرد: در محوطه دبیرستان چادرهای درمانگاه صحرایی برپا شد و به دانش آموزان کمک های اولیه آموزش داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت در پایان افزود: انجام مانورهای مشترک امداد و نجات بین ارگانهای مختلف و استقبال مدارس از این مانور ها موجب ارتقا ایمنی در سطح شهر ، آماده سازی بیشتر ارگانهای ذیربط و آشنایی بیشتر دانش آموزان در مواجهه با حوادث احتمالی می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان