شما اینجا هستید

اخبار مهم » ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای ابر پروژه‌های کشور بی‌نظیر است
نویسنده : سیما صالحی

به گزارش رومکا از لرستان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بواسطه تکرار حماسه آفرینی های دروان دفاع مقدس در عمران و آبادنی کشور و بی نیاز ساختن ایران از حضور کارتل های بزرگ جهان برای انجام ابر پروژه‌ها کشورمان که دستمایه دشمنان بودند، افقی نو به روی این کشور گشود و آنان را ناکام ساخت و ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای ابر پروژه‌های کشور بی‌نظیر است.

شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد یکی از ده ها واحد تابعه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ا ست که علیرغم موانع و مشکلات فراوان ، موفق به ایجاد حلقه مفقوده آزاد راه خلیج فارس در حوزه راه های لرستان شد که امید می رود با همکاری مسئولان امور هرچه سریعتر بخش باقیمانده این حلقه در حوزه استحفاظی استان مرکزی که مسیر را ناایمن نموده نیز احداث و این شریان حیاتی بین المللی تکمیل گردد.

شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد از کلان سرمایه گذارانی است در حالی که شرکت های بزرگ از بیم ضعف همکاری مسئولان استان از ورود به این خطه ابا دارند، پروژه ای کلیدی با کاربرد بین الملی را به سرانجام رسانده است.

اکراه و امتناع کلان سرمایه گذاران از حضور در این استان و رویگردانی آنان از اینجا بسان سرزمین نفرین شده با وجود ظرفیتهای فراوان ، مسئولانش به جای استقبال و همکاری با اینگونه سرمایه گذاران و الگوبرداری از سایر استانها ، سرنا را از سرگشادش دمیده و از این روی سرمایه گذاران میل به سرمایه گذاری در این خطه ندارند و عطای آن را به لقایش بخشیده اند.

شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با وجود سیطره چنین جوی براستان که در دولت های مختلف کم وبیش شایع بوده و در نتیجه لرستان را قافله توسعه کشور عقب افکنده است،با اتکاء به توان و درایت متولیانش موفق به گذر از هفت خان ضد توسعه گردیده و گرچه هنوز کم نیستند مشکلاتی که قارچ گونه بر سرراه تلاشهای این شرکت خودنمایی می کنند ،اما توفیق نهایی در دسترس قرار گرفته است.

امروز اهمال در امرهمکاری با قرارگاه آنهم که دراستانی که از فرط فقر وبیکاری جانسوز بستوه آمده است ،دانسته و یا ندانسته تحقق بخش آرمانهای و نقشه های در دست اجرای دشمنان عمران وآبادانی این دیار و کشور است.

به مصداق قدر زر زرگر شناسد- قدر گوهر گوهری؛ دکتر حبیب الله دهمرده استاندار وقت لرستان هنگامی که موفق به ترغیب سرمایه گذاری قرار گاه خاتم در لرستان شد،گفت که قرار گاه در نخسین مرحله از آغاز سرمایه گذاری دراستان بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه های راه ، راه آهن،سد سازی و…لرستان سرمای ه گذاری کرده است ودر صورت همکاری مسئولان ،قرارگاه موفق خواهد شد در کمترین زمان ممکن لرستان را از استانهای برخوردار کشور جلو تر بیندازد.

براساس واقعیات میدانی شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد به عنوان نماد قرار گاه سازندگی خاتم در لرستان با رفع موانع نفس گیر ومشکلات طاقت فرسا با اجرای این پروژه فراملی تحولی در خور تحسین نه تنها در لرستان بلکه در کشور رقم زده است که ادای دین مسئولان برای استمرار این روند واجرای پروژه ای جدید ، محتوی قضاوت مردم وتاریخ را درمورد آنان رقم خواهد زد.

دکتر محمد شاهوردی مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد؛ مرد این میدان جور مشکلات عدیده را بجان خریده و بالاخره کار را به آنجا رسانده که حلات اجرای این پروژه کام عموم مردم وبویژه میلیونها تردد کننده از حلقه مفقوده آزاد راه خلیج فارس را شیرین ساخته است.

به دنبال سئوالهای مردم در ارتباط باکم رنگ بودن حضور برخی دستگاهها درانجام وظایف مربوطه وقصور برخی دیگر وبرنامه های در دست اجرا برای تکمیل این محور ؛ گفت وگویی با دکتر محمد شاهوردی انجام داده ایم که تقدیم خوانندگان عزیز می شود.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد می گوید : به اذعان همه مسئولین کشوری ، استانی و کارشناسان خبره ؛ آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک یک مگا پروژه بوده که در لرستان اجرا شده است .

دکتر محمد شاهوردی با بیان اینکه قطعاً هر پروژه بزرگی یک فرهنگ اجرایی با خود می آورد و تحول فرهنگی در آن منطقه ایجاد می کند ، گفت : حتی یک فرهنگ که در استان وجود دارد بر ارکان و اجزای حاکمیتی اثر می گذارد .

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با اظهار به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ( ص ) در سطح کشور پروژه‌های زیادی اجراء و به بهره‌برداری رسانده است، تصریح کرد : برای اینکه این ها را به عنوان الگو قرار بدهیم باید ریشه یابی کنیم و نقاط ضعف و قوت را تجزیه و تحلیل نماییم و از همه مهمتر توجه داشته باشیم پروژه هایی که صرفا توسط پیمانکار اجرا می شوند، دستگاه های حاکمیتی نیز بی تاثیر نیستند و نباید نسبت به سرنوشت پروژه ها بی اهمیت باشند.

دکتر شاهوردی خاطر نشان کرد : در کارهای اجرایی سه رکن کارفرما، پیمانکار و مشاور تعریف می شود . ولی به این معنا نیست که بقیه ارگان ها و نهادهای دولتی تاثیر ندارد . واقعیت این است که تمام نهاد های حاکمیتی در اجرا ، موفقیت و همه موارد پروژه ها تاثیرگذارهستند .

دکتر شاهوردی تصریح کرد : ما در مقاطعی دچار رفتارهای سینوسی در اجرای پروژه بودیم و واقعاً اگر مسئولین پای کار بودند قطعا مشکلات کمتری داشتیم . چون قرارگاه از منظر سرمایه گذار و پیمانکار ، کار اجرایی را دنبال می کند وگرچه وابسته به سپاه است ، اما ماموریتش در این استان فراتر از این نیست و اجازه ورود به خیلی مسائل را ندارد .

وی با بیان اینکه نهادهای حاکمیتی در بسیاری از مسائل هم در زمان اجراء وهم در زمان بهره‌برداری باید پای کار باشند ، افزود: این همکاریها در مجموعه های بالا دستی و مسئولین ارشد افق های تازه ای ایجاد می‌کنند .

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با بیان اینکه همین الان در حوزه بهره برداری پروژه برخی نهادهای دولتی واقعاً کوتاهی می کنند که موجب شده شرکت ساخت نسبت به این استان ذهنیت خوبی نداشته باشد؛افزود: این پرسش برایشان مطرح است که چرا ما فلان پروژه اجرایی را در فلان استان اجرا کردیم راهداری ظرف یک هفته دوربین ها را نصب کرد . اما در استان لرستان بعد از یکسال که پروژه به بهره‌برداری رسیده متاسفانه هنوز دوربین های راهداری نصب نشده اند .

دکترشاهوردی اضافه کرد : در استان های دیگر وقتی پروژه ای با این عظمت اجرا می شود ، مجموعه مسئولان از پروژه بازدید می کنند و پیگیری مشکلات بوده یا خود مخابرات و دستگاه‌های دیگر اما در لرستان متاسفانه اینگونه نیست.

دکتر شاهوردی با اشاره به اینکه در شرکت ساخت ، مقایسه می‌کنند مثلا در سایر استان‌ها وقتی می بینند مسئولین استان درمقابل یک پروژه بزرگ احساس مسئولیت می کنند ، برای اجرای کار های بیشتر وسرمایه گذاری افزونتر تشویق می شوند و دامنه ایجاد اشتغال افزایش می یابد ،افزود : اما وقتی در استانی نسبت به پروژه ای بی اهمیت هستند ضرر آن فقط دامنگیر مجری پروژه نیست .چراکه وزارتخانه ها به عنوان نهادهای حاکمیتی تصمیم گرفته اند ودر این خصوص مسئولیت دارند .لذا زیرمجموعه آنها ملزم به همکاری بوده و می بایست به تکالیف شان عمل کنند.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با تاکید برلزوم همکاری بین بخشی وتلاش جهادی برای حل مشکلات مردم وایجاد زیر ساخت های توسعه ، خاطر نشان کرد : برای پروژه های کلان ؛ خود وزارتخانه ها تصمیم گیری می کنند و قطعاً با وجود عدم همکاری مسئولان محلی ، برای اجرای پروژه های دیگر وسرمایه گذاری بیشتر رغبت ندارند و سرمایه گذاری نخواهند کرد که نمونه این وضعیت ؛ پروژه راه آهن خرم آباد است .

دکترشاهوردی با اظهار به اینکه پروژه راه آهن پروژه ای نبوده که متوقف شود ومشکل اصلی آن عدم اقدام اساسی مسئولان است ، تصریح کرد: قابل توجیه نیست در حالیکه برای سایر پروژه ها ی دیگر جاها اعتبار هست ، برای پروژه ای بنام راه آهن لرستان که با این شرایط خاص کار شده اعتبار نباشد .

دکتر شاهوردی تاکید کرد:برای برون رفت لرستان از این وضعیت بسیار ضروری است که در استان سمیناری برای شناسایی آسیب ها ، تهدیدها و فرصت سوزی ها تشکیل شود و به خروجی آن عملگردد تا موانع ومشکلات سد راه این مگا پروژه نیز مورد توجه واقع شود و بعهده مسئولین استان است که برای تحقق خواسته ها وانتظارات مردم موانع ومشکلات را ریشه یابی وبرطرف کنند.

ایشان بیان کرد : در حالیکه مدت زمان زیادی است در استانها رویکردها تغییر کرده و در همه جا نگاه به پیمانکار ؛ نگاه کمینه ای نیست . اما متاسفانه هنوز این نوع نگاه در خیلی از مجموعه های لرستان سد راه توسعه شده است.

دکتر شاهوردی با بیان اینکه پیمانکار ان جزو شریف ترین مجموعه کشور هستند و همینکه پیمانکار با وجود این همه مشکلات و تورم روز افزون ، بجای اینکه سرمایه را در بورس و دلالی و مسائل دیگر قرار بدهند در اختیار اقتصاد و آبادانی کشور قرار می دهند ، خیلی ارزشمند است و بسیار ضروری است که حمایت شوند.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد تاکید کرد : سرمایه گذار و پیمانکار وقتی پای کار می آیند باید با دید مثبت به این ها نگاه کنیم وتوجه داشته باشیم که شرایط تغییر کرده و امروز اگر کالایی خریداری کنی د فردا قیمتش دو برابر شده است بدون آنکه زحمتی متحمل شوید.لذا عقل سلیم حکم می کند که با تمام توان پیمانکار وسرمایه گذار را حمایت نماییم.

دکتر شاهوردی خاطر نشان کرد : باتوجه به شرایط اقتصادی کشور؛ باید به افرادی که در این زمینه‌ها کار و تلاش می‌کنند مدال افتخار داد . اما متاسفانه در لر ستان حالت سینوسی وجود دارد بگونه ای که برخی مواقع همکاری کرده برخی مواقع ترمز و بازدارنده بوده ا ند .

وی با بیان اینکه این موارد را از باب دلسوز ی وبه امید آسیب شناسی ورفع موانع توسعه بیان می کنیم؛تصریح کرد: ما در استان های دیگر پروژه اجراء کرده ایم . نمی گویم استان های دیگر مشکل ندارند . اما آنچه که اینجا سد را شده در هیچ جا ی دیگر کشور نیست . چرا که آنها خود را مالک پروژه و همه ر ا عضو یک پیکره می دانند و با تمام توان پیگیر رفع مسائل مشکلات هستند . اما در لرستان متاسفانه مدیرانی هستند که نگاه پیش‌برنده به کارندارند .بخشی نگر بوده واز زیر بارمسئولیت واجرای پروژهها شانه خالی می کنند و تز مسئولیت نپذیرفتن را بیشتر قبول دارند .

دکتر شاهوردی با اظهارمتأسفانه ازاینکه برخی دستگاه ها و نهادهای دولتی فقط به دنبال این هستند که ترتیبی اتخاذ کنند که مسئولیت گردن شان نباشد،گفت : مدیری که شجاعت نداشته باشد وظایف خود را انجام بدهد بسیارخطرناک است .

ایشان با بیان اینکه بروز خطا و اشتباه در انجام کار ها محتمل است،اضافه کرد: مدیرباید تمام ظرفیت ها وراهکارهارا برای حسن انجام امور بکار بگیرد و مسئولیت خطا را بپذيرد . اما متاسفانه بروکراسی اداری ونوع نگرش ها به انجا م امور به گونه ای است که کار ها قفل می شوند . لذا بایستی ضعف و قوت در این زمینه ها آسیب شناسی شوند و تلاش جهادی وهمکاری بین بخشی سرلوحه کار همه مسئولان قرارگیرد و به فرهنگ اداری و سازمانی استان تبدیل شود .

دکتر شاهوردی با طرح این پرسش که سایر استان های چه پت ا ن سیل هایی دارند که لرستان ندارد که اغلب مردمش از بیکاری و فقر رنج می برند؛ خاطر نشان کرد : اینقدر که این استان منابع ، ظرفیت و نیروی انسانی م تخصص خوب دارد ، هیچ استانی ندارد . اما باید این ها را با مدیریت هوشمندانه وخرد ورزانه شکوفا کرد و در مسیر توسعه و پیشرفت استان قرار داد.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با تاکید بر اینکه بهرحال همه با هم می توانیم موفق باشیم ،افزود:اگر می خواهیم لرستان ازاین مخمصه ای که مبتلاست رها شود؛بایستی هرکسی در این استان خدماتی ارائه می دهد حمایت شود .

دکترشاهوردی تصریح کرد:در غیر این صورت سرمایه گذار متواری می گردد .برای توسعه باید برای سرمایه گذار جذابیت ایجاد شود . سرمایه گذار باید دلگرم شود و اگرمدافع منافع دولت ، نظام ومردم هستیم باید پای کار باشیم . وتوجه داشته باشیم که منافع استان از این طریق تامین می شود.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد با اشاره به اینکه لرستان با این همه جاذبه خدادادی و این همه استعداد و نیروی انسانی کار آمد نباید سرمایه گذار از آن فراری باشد، گفت : این پروژه یک آزمون بزرگ برای استان است و ایجاد نگاه مثبت برای وزارتخانه بسیار مهم است .لذا ایجاب می کند حتی به پیشواز سرمایه گذار رفت و تمام شرایط را برای ش مهیا کرد .

ایشان با تاکید بر اینکه انجام کار باید درست و به موقع باشد ،تصریح کرد : به عنوان نمونه چنانچه همین دوربین آزاد راه به موقع بکار گرفته نشود چه فایده دارد . مگر نه اینکه اینگونه کوتاهی ها به ادامه همین آزاد راه لطمه می زند و وقتی به وزارتخانه مراجعه می کنیم می گویند چرا دوربین راه اندازی نشده است؟ قطعا چنین مسائلی برای اجرا ی کارهای دیگر بی تاثیر نیست . بنابراین باید فرهنگ سرمایه گذاری وحمایت از سرمایه گذار دراستان ایجاد شود .

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد بیان کرد : باید لر ستان در همه ابعاد خصوصا حوزه عمرانی ارتقاع داده شود .

دکتر شاهوردی با تاکید براینکه باید همکاری بین بخشی بالایی داشته باشیم و یک چهره متعالی از خودمان در تمام حوزه ها ارایه کنیم ،افزود:باید در همه ابعاد اعم از فنی، پیگیری ، نگهداری ،اجرا و…این فرهنگ نهادینه شود تا سرمایه گذار وکار آفر ی ن احساس کنند در استان برای سرمایه گذار ارزش قائل بوده و قدر شناس هستند .

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه خرم‌آباد – اراک قطعا در پیشرفت استان بسیار مهم است ،افزود: پروژه های بزرگ فرصت های طلایی توسعه ورونق اشتغال واقتصاد در گوش مسدولان فریاد می زنند چنانچه آنگونه که باید توجه نشود،این وضعیت معکوس شده و به خطر وتهدید بزرگتر ضد توسعه تبدیل خواه ن د شد.لذا هنر مسئولان این است که دراین شرایط که فرصت های بزرگ نصیب استان شده، غنیمت شمرده و برای ببار نشستن آنها ؛ همه با تشریک مساعی با هم تلاش مضاعف بعمل آوریم واین باهم بودن به این معنی نیست که همه در یک مسیر حرکت کنیم بلکه هر کسی به سهم خودش مسئولیت بپذیرد و بموقع به وظیفه اش عمل کند.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد تصریح کرد : در بحث دوربین ها برای کاهش تصادف ؛ دوربین و پلیس خیلی مهم است . وقتی در جاده ای هر روز تردد دارید و ۹۰ درصد اوقات در یک نقطه خاصی پلیس مستقر است . ممکنه پلیس به جای ده بار ، دو بارمستقر باشد. اما راننده در بقیه موارد احساس می کند پلیس حضور دارد که این خود کنترلی موجب کاهش تصادفات می گردد.

دکتر شاهوردی با بیان اینکه در مسیر آزادراه خرم‌آباد – بروجرد از چندین راننده سوال کردیم که آیا در این محور پلیس راه مستقر است ،آنان پاسخ شان منفی بود ،افزود : درسته که مسئولیت آزاد راه با ما است . اما اگر اتفاقی رخ بدهد قصور ارگانهایی که مسئولیت دارند ، کمتر از ما نیست .

ایشان با اشاره به اینکه هنگامیکه دوربین نصب شود راننده ای که با سرعت غیر مجاز حرکت می کند پیامک جریمه اش ارسال می شود و از آن پس تلاش می کند که تکرار نشود، گفت:با این اوصاف بعد از گذشت ۸ ماه از افتتاح آزاد راه هنوز راهداری لرستان دوربین ها ر ا نصب نکرده است .

وی با تاکید برلزوم تلاش برای پیشگیری از بروز تصادفات،خاطر نشان کرد: اگر دست روی دست بگذاریم تا حادثه ای رخ بدهد آنگاه به دنبال پیدا کردن مقصر بگردیم چه مشکلی را حل خواهیم کرد ؟!مگر نه اینکه متاسفانه عده ای جوری حرکت می کنند که مقصر شناخته نشوند .بهر حال اینکه وظایفمان را انجام ندهیم و مقصر شناخته شویم . خیلی خطرناک وقبیح است وتبعات منفی بدنبال دارد.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه اراک – خرم آباد در خصوص عدم آنتن دهی برخی از نقاط آزادراه تصریح کرد:ب حث آنتن دهی مسیر علیرغم اینکه به عهده ما نبوده و تعهدی نداشتیم حدود ۲ کیلومتر جاده در مسیر سخت ایجاد کردیم که دکل مخابراتی نصب کنند . اما بعد از ۶ ماه هنوز انجام نداد ه ا ند .

وی بیان کرد: آنتن برای این مسیر خیلی مهم است و اگر حادثه ای رخ بدهد قبل ازهر چیز با اورژانس تماس می‌گیرند و چنانچه آنتن نباشد ممکن است فردی تلف شود البته ما منکر تلاش دستگاه ها نیستیم . اما اثر بخشی و نتیجه هم باید مشخص بشود .

دکتر شاهوردی گفت: سود این پروژه برای مردم و نظام است و اگرهر مشکلی پیش بیاید مردم متضرر می شوند و این به عهده مسئولان است که نگذارند مردم زیان ببینند.

مدیرعامل شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه خرم آباد اراک خاطر نشان کرد : نواقصی که در آزاد راه است نهایتا ظرف یک ماه آینده رفع خواهند شد . اما یکسری کارهاست که مربوط به مسئولین استان است و می طلبد پای کار بیایند.

این گزارش حاکی است؛ در ادامه مدیر بهره برداری آزاد راه اراک – بروجرد – خرم‌آباد گفت : آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک قسمتی از کریدور شمال به جنوب کشور است که دقیقا جایگزین نا امن ترین جاده استان شده است .

مهندس حسین روزبهانی خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین جاده های استان جاده قدیم بروجرد – خرم آباد با سه گردنه صعب العبور با پیچ و خم های غیرفنی از نظر شیب و طولی با بیش از ۱۰۰ کیلومتر بود که این آزاد را ه به طول ۶۷ کیلومتر جایگزین آن شده است .

مدیر بهره برداری آزاد راه با بیان اینکه این محور در بحث کاهش تصادفات بسیار موثر بوده و طبق آمار ارایه شده؛ تصادفات ،قربانبان ومجروحان توسط سازمان های مرتبط در قیاس با جاده قدیم بسیار کاهش یافته است، گفت : در تعطیلات نوروز سال جاری ما روزانه شاهد ۴۰ هزار تردد در سطح آزادراه بودیم که خدا را شکر تصادفاتی که منجر به فوت شوند به حداقل رسیده و اگر هم موردی بوده به علت سرعت بالا و خواب آلودگی رخ داده است .

مهندس روزبهانی تصریح کرد :این آزادراه باعث شده استان لرستان که هر ساله در ایام نوروز آمار تصادفات و تلفات جانی بسیار بالایی داشت و جزو استانهای با تصادف بالا بود خوشبختانه امسال جزو استان های ایمن قرار گرفت . گرچه یکی دو تصادف خارج از آزاد راه و در جاده های سلسله و دلفان رخ داد که باعث شد آمار تصادفات وتلفات جاده ای استان بالا برود .

ایشان عنوان کرد : در مجموعه آزادراه اراک – بروجرد – خرم آباد قسمت کیلومتر ۱۲ یعنی از روستای دهکرد تا خرم آباد به بهره‌برداری رسیده و دارای ۲ ایستگاه عوارضی بروجرد و خرم آباد است که طبق آمار روزانه بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تردد در این آزاد را ه داشتیم و به طور میانگین می‌توان گفت ۲۸ هزار تردد در روز داریم که در برخی از ایام خاص مانند نوروز ، تعطیلات عید فطر و ارتحال حضرت امام (ره) حتی به یک میلیون تردد در ماه رسیده است .

وی با اشاره به اینکه با این حجم تردد استقبال مردم از این آزاد راه فراتر از انتظار و پیش بینی هایی بود که کارشناسان انجام دادند، افزود : استقبال خوبی از این آزادراه شده و هرچند این استقبال خوب زحمات پرسنل ما در بحث نگهداری را بیشتر می کند و توقعات را هم بالامی برد،اما رضایت خاطر وآرامش مردم را به دنبال داشته است.

مهندس روزبهانی گفت : ما همزمان با بهره برداری ؛ در قسمت هایی هم کار اجرایی انجام می دهیم که امیدواریم کمتر از دو سه ماه آینده قسمت های باقی مانده به اتمام برسند .

وی در خصوص ارایه خدمات رفاهی تصریح کرد : در سه نقطه از آزاد را ه عوارضی کیلومتر ۷۹ بروجرد و عوارضی کیلو متر ۱۳۰ در ح ال ساخت مجتمع رفاهی هستیم و یک مجتمع رفاهی نیز در کیلومتر ۱۰۵ شامل رفاهی ، پمپ بنزین و گازوئیل توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

مدیربهره برداری آزاد راه بیان کرد : مجوز ایجاد اینگونه امکانات در چند نقطه دیگر به سرمایه‌گذاران داده شده که در حال تملک و خرید زمین و شروع ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس در آزاد راه مستقر شده اند که جا دارد از مدیران وقت و فعلی اورژانس استان که اولین نفرات و سازمان هایی بودند در این آزادراه مستقر شدند و در بحث کاهش مرگ اهمیت زیادی داشته اند، قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه پلیس راه در این محور مستقر شده که انتظار داریم خیلی فعال تر از این چیزی که الان است عمل کنند،افزود: حضور پلیس راه کم است و ضعف هایی دیگری نیز در حوزه هایی مانند راهداری که نبود دوربین ثبت تخلفات مربوط به آن است داریم . در زمان مدیر قبلی جلساتی داشتیم و مشکلات را مطرح کردیم که مقرر شد به وظایف شا ن عمل کنند . اما تا بحال نتیجه نگرفت ه ایم که انتظار داریم پای کار بیایند.

مهندس روزبهانی با بیان اینکه ارگان هایی مانند نیروی انتظامی باید حضورشان پر رنگ باشد تا سرقت، راهبندان و یا مسدود کردن محور رخ ندهد، افزود : از مدیر عامل وقت و فعلی شرکت توزیع برق لرستان بخاطر همکاری های مستمر قدردانی می کنم .

مدیربهره برداری آزاد راه با اشاره به تلاش ها برای تکمیل این محور، تصریح کرد: در یک و نیم کیلومتر از آزادراه در قسمت لند اسلاید چون قبل از بهره برداری ریزش کرده بود و باعث شد که ما یک واریانت ایجاد کنیم و عملیات اجرایی آن عقب افتاد و پروژه به جای ۶ باند با ۴ باند آزاد راه در طول یک ونیم کیلومتر افتتاح گردید که تکمیل دو باند دیگر در حال اتمام است و قطعاً تا دو سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

مهندس روزبهانی در خصوص موج هایی که در مسیر است ، گفت : قبول داریم برخی جاها در طول مسیر ایراد هایی دارد . متاسفانه مدتی ما دسترسی به قیر نداشتیم و پیمانکاری که کار انجام می دهد نتوانست قیر تهیه کند . گرچه مشکل منحصر به سازمان ما نبود و مربوط به کل کشور بود ، اما خوشبختانه چند روز است که قیر تهیه شده و پیمانکار مشغول بر طرف کردن مشکلات است.

مدیربهره برداری آزاد راه با بیان اینکه بعضی قسمت ها از جاده های فرعی در مسیر آزاد راه نیاز به اصلاح و تکمیل دارند، اظهار کرد : تلاش می کنیم هر چه زودتر این اقدامات انجام شوند . اما متاسفانه برخی از اهالی روستاها در طول مسیر توقع های خارج از حق خودشون دارند و همین باعث شده که به ما به کارهای دیگر کمتر رسیدگی کنیم .البته از طرفی قبول داریم برخی ها در طول مسیر مظلوم واقع شده اند که باید رسیدگی شود .

ایشان بیان داشت : حدود ۷۰ کیلومتر طول مسیر واریانت های جدا ساخته شده و در مسیر آزادراه با روستاها و باغات و کشاورز ها قبول داریم برخی جا مانده اند که باید هرچه زودتر انجام شو ن دو انشالله بزودی مشکلات راه های فرعی مسیر آزاد راه مرتفع خواهد شد .

مهندس روزبهانی با تاکید بر اینکه هدف و فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در راستای خدمات رسانی به مردم است و با شخص ،گروه و جناح کاری نداریم ،تصریح کرد: هدف خدمات رسانی یکدست به مردم است . اما متاسفانه در برخی مواقع دستگاه های اجرایی آنگونه که باید با ما همکاری ندارند .

وی افزود: به هر حال ما به کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی آمده ایم و به نوعی بار را از روی دوش آن ها برداشته ایم. بنابراین شایسته است مسئولان پای کار باشند و در حوزه وظایفشان موانع و مشکلات پیش پای ما را بردارند .

مهندس روزبهانی خاطر نشان کرد : باید همه مسئولین اجرایی استان از اینگونه پروژه ها استقبال و حمایت کنند و با توجه به بیکاری سطح بالا که در استان وجود دارد و عدم صنایع فعال واینکه زمانی ما برای پنج راننده پایه یک که نیاز داشتيم حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند ، چنانچه اینگونه پروژه ها هم نباشه شاهد بیکاری بیشتری خواهیم بود . بسیار ضروری است مسئولان برای جذب سرمایه گذار وکار آفرین وشکوفایی ظرفیتهای فراوان استان جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی پروژه هایی نظیر آزادراه در لر ستان اجرا می شوند شایسته است همه مسئولین استقبال کنند و موانع و مشکلات را بردارند،خاطر نشان کرد: اگر طالب توسعه هستیم و نمی خواهیم باری بهر جهت عمل نموده باشیم ؛ باید دیدگاه و روش حاکم برلرستان تغییر کند و به سمتی برویم که با تلاش شبانه روزی وهمکاری بین بخشی ، پیشرفت مردم و استان در آن دیده شود.

باید به دید مثبت و پدرانه به این پروژه ها نگاه کنم و توجه داشته باشیم که هرگونه که عمل کنیم بازتاب آن به استان برمی‌گردد و اگر امروز لرستان از فقر وبیکاری ناشی از عدم شکوفایی ظرفیتها رنج می برد علت آن را باید در عملکرد مسئولان جست و جو کنیم و این تئوری در مورد استانهای برخوردار وتوسعه یافته نیز صادق است و نعمتی است که در پرتو تدابیر خردمندانه و تلاش جهادی مسئولان شان عاید آنها گردیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان