شما اینجا هستید

اخبار مهم » سرداری که به دنبال دیده شدن نبود ولی همه جهانیان او را دیدند
نویسنده : کیانوش سوری

به گزارش رومکا، کیانوش سوری مدیرمسئول هفته نامه کلماکره و پایگاه خبری رومکا در یادداشتی تحت عنوان «سرداری که به دنبال دیده شدن نبود ولی همه جهانیان او را دیدند» نوشت:

شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از نظامیان بنام و دلیرمرد ایرانی بود که از ۱۳۷۶ تا زمان شهادتش بعنوان فرماندهٔ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس و جنگ بین ایران و عراق فرماندهٔ نیروهای سپاه کرمان و همچنین از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و پنج بود که بارهای بار در این عملیات ها مجروح شده بود.

سردار سلیمانی پس از جنگ تحمیلی، بعنوان فرماندهٔ لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و به دستور فرماندهی معظم کل قوا مسئولیت امنیت بخش‌های شرقی ایران را بر عهده داشت که در این ماموریت نیز خوش درخشید و شاهکار کرد.

سردار سلیمانی در جایگاه فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهم و بی بدیلی در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی، خروج آمریکا از افغانستان، شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه برابر لبنان، تشکیل حشد الشعبی و گروه‌های شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در کشور عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد در حالیکه همه فکر ميکردند دمشق سقوت خواهد کرد و همچنین نبرد با داعش در عراق و سوریه و پایان دولت خودخوانده وحوش داعشی داشته‌ است.

شهید سلیمانی تا پیش از حضور آشکارا در جنگ علیه دولت خودخوانده داعش در عراق و سوریه و دفاع از حرمین مطهر ائمه اطهار علیهم السلام معمولاً در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد و به گفته دوستان و نزدیکان ایشان، سردار هیچ هیچ علاقه‌ای به دیده شدن و حتی مصاحبه‌های خبری و تصویری نداشت ولی رسانه‌های بین المللی با انتشار تصاویر متعدد از این فرمانده در مبارزه با داعش و تشکیل حشد الشعبی با القالبی همچون فرمانده سایه‌ها، ژنرال ایرانی شروع به شناساندن چهرهٔ وی به جهانیان کردند.

شهید سلیمانی همیشه خود را سرباز ولایت و رهبری می‌نامید و البته این سربازی در عمل هم نشان داده بود که کاملاً تحت فرمان ولایت فقیه زمان خود بوده است و درباره مقام معظم رهبری گفته بودند من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی که خدمت می‌کند تمایل ندارم. والله! علمای شیعه را از نزدیک می‌شناسم. سرآمد همه این روحانیت، از مراجع ایران غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی «آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» است.

و البته اینروزها صحنه های از حضور حیرت انگیز مردم در گلزار شهدای کرمان در سرمای چند درجه زیر صفر در رسانه های بین المللی مخابره شد و تلنگری بود برای جهانیان بخصوص مزدوران داخلی، که مردم هنوز عهد خود را با سردار دلها نشکسته و ادامه دهنده مسیر شهدا و پایبند به آنها هستند.

برای آنهایی که منتظر سقوط نظام بودند همین کافی بود تا چشم خود را باز کنند و نیم‌نگاهی به تصاویر هوایی گلزار شهدا در کرمان بیاندازند تا شمار جمعیت و انبوه زائران بر مزار شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی را ببینند که هنوز منش حاج قاسم و مکتب سلیمانی کم رنگ نشده و مردم پای ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

موکب هایی که در طول مسیر گلزار شهدا کرمان دایر شده بود حال و هوای اربعين حسینی(ع) را تداعی کرده و از زائران میزبانی می کردند؛ یکی چای می ریخت و دیگری نذری میداد، یکی واکس صلواتی می زد و دیگری نان صلواتی می پخت و مردم از چهارگوشه ایران و خارج از کشور، از آفریقا گرفته تا آسیا و اروپا در سومین سالگرد شهادت این بزرگ مرد تاریخ، خودشان را به کرمان رسانده تا علاوه بر ثبت حضور حماسی شان، ادای احترامی به مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشند.

لذا منش و رفتار شهید حاج قاسم سلیمانی باید برای همگان بخصوص مسئولان و صاحب منصبان الگو باشد چرا که اگر کار از روی خلوص و برای رضای خدا باشد آن کس که باید ببینند می بیند، و مهر وی در دل مردم نیز خواهد افتاد.

سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مورد حملهٔ موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و به شهادت رسید. و پس از آن در راستای انتقام خون شهید سلیمانی حمله موشکی از طرف سپاه پاسداران به پایگاه هوایی عین الاسد که تحت شعار «انتقام سخت» اتفاق افتاد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان