شما اینجا هستید

اقتصادی » سالانه بیش از ۴۸ هزار تن سیب در بروجرد تولید می‌شود
نویسنده : فاطمه رحیمی

به گزارش رومکا از بروجرد، جواد گودرزی در سخنانی اظهار داشت: همه ساله بخش مهمی از سیب تولید شده در بروجرد به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

وی افزود: همه ساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها سیب های پادرختی یا درجه سه یا صنعتی گفته می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش بعنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک و سرکه سیب است.

گودرزی گفت: فروش این سیب‌ها یکی از دغدغه‌های باغداران شده و برخی افراد سودجو به عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: به همین منظور جلسه‌ای با فرمانداری شهرستان، دادستانی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، ستاد رفع موانع تولید، تعاون روستایی، اتحادیه تعاون روستایی و نیروی انتظامی شهرستان بروجرد و کارخانجات مربوطه تشکل و مقرر شد با واسطه‌های خرید سیب از باغداران در سطح شهر برخورد قانونی شده و از خروج سیب از شهرستان جلوگیری بعمل آید.

گودرزی یادآور شد: سیب‌های پادرختی باغداران در هر مقداری با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار هر کیلوگرم ۳۵ هزار ریال توسط ادارات تعاون روستایی و اتحادیه خریداری شده و در اختیار کارخانجات داخل شهرستان قرار بگیرد.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: به منطور حمایت از باغداران و ساماندهی خرید سیب پادرختی با واسطه های خرید سیب برخورد قانونی و خروج سیب پا درختی از شهرستان ممنوع شد

جواد گودرزی اظهار کرد: این شهرستان در تولید انواع سیب رتبه اول را در لرستان دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۷۰۰ هکتار باغات سیب گلاب شهرستان سالانه ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استان می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان