شما اینجا هستید

اجتماعی » رونق اقتصادی با افزایش تولید داخلی محقق می‌شود
نویسنده : ابوذر سوری


به گزارش رومکا از رومشکان، بهرام ستاری امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار رومشکان در سخنانی با تبریک فرا رسیدن سال نو شورای تامین را به عنوان قلب تپنده و تنظیم کننده هر شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: شورای تامین با همراهی خوب، مدیریت شهرستانی را به نحو احسن همراهی می‌کند.

وی موفقیت هر شهرستانی را در گرو هماهنگی شورای تامین و برنامه‌ریزی‌های شورای اداری دانست و گفت: این دو رکن می توانند در حل موضوعات شهرستان موثر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: همچنین ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر شهرستانی است که انتقادات آنها دلسوزانه و رهنمودهایشان راهگشاست و باید با هماهنگی لازم گام‌های اساسی را برای رسیدن به اهداف برداریم.

ستاری دستنایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اظهار داشت: اگرچه رسالت مسئولیت پذیری برای همه انسان‌هایی که درد دین و انقلاب دارند پذیرفتنی است؛ فراز و نشیب ها برای آنان و اینکه کجا قرار گیرند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که چقدر می‌تواند در راستای خدمتگزاری موثر باشند.

وی بیان کرد: این مسئولیت‌ها ره توشه‌ای برای خدمتگزاری است نه ره‌توشه‌ای برای انباشت ثروت؛ خوشا به حال کسانی که در این فضای مدیریتی رضایت مردم را جلب کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان بهترین ارمغان خدمتگزاری را رضایت مردم در پرتو خدمت‌های خوب و صالح عنوان کرد و با اشاره به اینکه اگر به شعارهای مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر دقت کنید یک نکته محوری دارد و بیشتر به این برمی‌گردد که در کلام نوروزی مقام معظم رهبری به زیبایی شنیدید، افزود: وقتی معظم‌له بیان می‌دارند در سال گذشته شادی‌های خوبی و تلخیهایی داشتیم و مهمترین تلخی که مرا آزار می‌دهد معیشت و زندگی مردم بوده است، برای مسئولین درد آور است که چرا پس از گذشت ۴۲ سال، رهبر معظم انقلاب گلایه می‌کند که معیشت و زندگی مردم برایم دردآور است.

ستاری دستنایی بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر هدف شعارهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته تحت عنوان جهاد اقتصادی،اقتصاد مقاومتی با رویکرد کار و تولید، اقتصاد مقاومتی با تولید ملی، تولید ملی با کار و اشتغال، کار و تولید، اقدام وعمل و نهایتاً برداشتن مانع‌ها، این است که می‌خواهد بگوید امروز گرفتاری ما در دو رویکرد است؛ رویکرد اول اینکه نقطه‌ای که ما می‌توانیم به آن توجه کنیم و دشمنان نیز روی آن تمرکز کرده و شناخت دارد اقتصاد ملی است و دیگری مشکل معیشتی که امروز در پرتو ناکارآمدی همین اقتصاد به عنوان پاشنه آشیلی برای نظام مطرح است و این درحالیست که فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان راهکار اساسی در طول ۱۰ سال اخیر حول محور تولید بوده و در شعار امسال نیز بر تولید تاکید دارند زیرارونق اقتصادی با حمایت از تولید داخلی میسر می شود.

وی با بیان اینکه تولید ویژگی‌های خاص خود را دارد و منظور از تولید، تولید داخلی در پرتو به شعارهای سالانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند عزتمندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان می آورد،تصریح کرد: وقتی به مرحله یک تولید خودکفا،درونگرا و متناسب با اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی حرکت می‌کردیم و با حمایت از تولیدات داخلی عزتمندی این ملت را به دنبال داشت چرا که دست نیاز ملت به سوی اجانب و استکبار نبود.

معاون استاندار لرستان گفت: تولید داخلی اشتغال را سبب می شود و زمینه اشتغال تورم را از بین می‌برد و با از بین رفتن تورم سرانه ملی بالا می‌رفت؛ متاسفانه به شعارهای سالهای گذشته که کلید واژه‌های حرکت برای نظام بود بی‌توجهی شده و امسال به این جایگاه رسیده‌ایم که مقام معظم رهبری بیان داشتند تولید با دو شاخصه اصلی تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و تولید اشتغال‌آفرین و این مهم رسالت مدیران دولت سیزدهم را سنگین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی با افزایش تولید داخلی محقق می‌شود گفت: افزایش تولیدات داخلی موجب رونق بازار، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت و قدرت اقتصادی هر چه بیشتر کشور خواهد شد.

ستاری با بیان اینکه در بحث توسعه سه عامل اساسی منابع مادی، منابع انسانی و منابع خدادادی موثر هستند افزود: اگر این سه عامل فضا را برای ایجاد یک اشتغال خوب مهیا نکند نمی‌توانیم مدعی باشیم دولت و مدیران خدمتگزاری هستیم و مدیران باید سه ویژگی جهادی، انقلابی و مردم‌داری را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان تصریح کرد: مردم ولی نعمت جامعه اسلامی هستند و امروز مدیران نظام باید با تمام ظرفیت و مدیریت اجرایی به جای پرداختن به حاشیه‌های سیاسی به بحث پاشنه آشیلی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان دردآوردترین مساله یاد می‌کند بپردازند و این رسالت اصلی ماست.

وی با تاکید بر اینکه مدیران برای موفقیت در کار و جلب رضایت مردم بایداز حواشی سیاسی کاری دوری کرده و عزم خود را برای خدمت رسانی بکار گیرند.

ستاری در ادامه گفت: این استان کم از سیاست‌بازی‌ها آسیب ندیده است و امروز وظیفه و رسالت ما این است به جای پرداختن به حاشیه‌ها به اصل بپردازیم و اصل مردم هستند و برای اینکه بتوانیم امکاناتی که در خور شأن این ملت هستند به ارمغان آوریم فرمانداری محور اجراست و باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان گفت: این مردمی که ۴۲ سال است با همه تنگناها و تلخ‌کامی‌ها‌ پای انقلاب ایستاده‌اند و سختی‌ها و مدیران را در ادوار گذشته تحمل کرده‌اند همچنان به پای اعتقاد به ولایت و نظام ایستادند؛ امروز خوشبختانه دولتی آمده است تا دوگانگی‌های کاذب را از بین ببرد و روسای جمهوری که تا به قدرت رسیدند دوگانگی‌های کاذب را در قانون اساسی مستمسکی برای عدم قدرت و اجرای مسئولیت خود می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رئیس جمهوری داریم که با تمام شایستگی‌های خود کاملاً در راستای توسعه و راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کند نه فراتر از قانون و نه پایین‌تر از قانون و این نقطه قوتی برای مدیرانی است که در کنار این دولت خدمتگزاری می‌کنند.

ستاری افزود: لرستان یادآور رشادتهای و خاطرات شهدای است که الگو و پارادایم هستند و در بحث مدیریت هم می‌توانند الگو پارادایم باشند را برطرف کنیم و هماهنگ و یکپارچه، یک ندا از فضای خدمتگزاری بیرون آید و آنهم خدمت به نظام ‌و مردم باشد.

وی بیان کرد: اعضای شورای تامین به عنوان حامی بسیار خوبی برای فرمانداری بودند و در ادامه مسیر نیز حامی فرماندار جدید باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان در ادامه گفت: به مدیران شهرستانی تاکید می‌کنم که وظیفه و رسالت دستگاه‌های استانی این است وقتی جایی شهرستان می‌شود ادارات آن باید مستقر شود.

ستاری خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ باید ساختار یک اداره در شهرستان شکل می‌گرفته است و این پذیرفتنی نیست اگر قرار است مدیران نماینده شهرستان باشند و مردم برای انجام کارهای اداری خود یک بار در شهرستان و یک بار به استان بیایند این دوباره کاری است و اصلاً لطفی ندارد.

معاون استاندار تاکید کرد: مردم‌مداری در دستور کار فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم در پرتو این مردم شایسته، فضای شایسته‌ای را برای آنها مهیا کنیم.

ستاری بیان داشت: رئیس جمهور امروز کاملاً در راستای توصیه‌های رهبری و قانون اساسی حرکت می‌کنند، این امر نقطه قوتی برای مدیران است که در این دولت به مردم ارائه خدمت داشته باشند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان