شما اینجا هستید

اجتماعی » در کشور ۳.۵ میلیون خودروی فرسوده وجود دارد
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا، جلیل سالاری صبح روز یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) همزمان با ایام دهه فجر در آیین کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال به همت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در محل پالایشگاه تهران گفت: لازم است در حوزه کیفی‌سازی خودروها باشد. و خارج از خودروهای فرسوده اقدام جدی شود. هم‌اکنون ۳.۵ میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که با خروج آنها از چرخه در عمل روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد می‌تواند این مقدار را در سبد خطرناکی قرار دهد.

وی افزود: به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاه های نو و کیفی سازی باید در دستور کار قرار گیرد. با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود می‌توانیم روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دستیابیم.

شركت ملي شركت ملي پخش بیان کرد: در عمده کلانشهرها تبدیل تکالیفی که بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو می‌شود. در زمینه سایر فرآورده‌های نفتی هم تا سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو می‌رسیم.

سالاری افزود: در حوزه نفت‌کوره طرح‌های جامعی در همه شرکت‌های پالایشی طراحی شده است که به‌تدریج می‌شوند. در این زمینه به همکاری میاندستگاهی نیاز داریم زیرا طرح‌های ما بیشتر محیط زیستی هستند، از این رو تسریع در صدور مجوزهای الزامی است.

شركت ملي شركت ملي پخش تصریح کرد: پليس‌هاي ۱۵ دلاري به طرح‌هاي پالايش هنگفتي اختصاص داده شده است و علاوه بر اين به ۹ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ديگري در طرح‌هاي ارتقاي كيفيت نفتي مورد نياز است.

وی با توجه به نرخ سوم بنزین، مصوبه و ابلاغیه‌ایم، گفت: واردات بنزین تنها در شرایطی که پالایشگاه‌ها تعمیرات اساسی دارند، انجام می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان