شما اینجا هستید

اجتماعی » جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان برگزار شد
نویسنده : سکینه سوری

به گزارش رومکا از رومشکان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با حضور نصیری پور فرماندار رومشکان، طهماسبی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و کلیه اعضای این انجمن صبح روز شنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری در محل سالن جلسات فرمانداری رومشکان برگزار گردید.

بر اساس این گزارش در این جلسه کیانوش سوری دبیر انجمن کتابخانه های عمومی رومشکان تصریح کرد متاسفانه شهرستان رومشکان از نظر زیرساخت‌های کتابخوانی در محرومیت است و پس از گذشت بیش از چند دهه از عمر مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنوز یک کتابخانه با تجهیزات و سالن مطالعه برای استفاده مردم در مرکز شهرستان رومشکان نداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان همچنین افزود متأسفانه مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در بحث اعتبار فرهنگی ساخت کتابخانه عمومی مرکز بخش سوری آنطور که انتظار می‌رفت تلاش نکرد و این درد اهالی فرهنگ این شهرستان است که چرا اعتبار فرهنگی ساخت کتابخانه در جای دیگر هزینه شده است.

لازم به توضیح است در ابتدای جلسه منصور الماسی نیا رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان و مشکلات پیش‌روی آنها ارائه کرد و دیگر اعضای انجمن نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات کارشناسی خود پرداختند.

در ادامه طهماسبی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد دغدغه فرهنگ دغدغه همه ماست و با این دیدگاه که فرهنگ برای همه ما است باید به فرهنگ نگاه کنیم.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه خانواده ها باید به مطالعه اهمیت دهند نهاد کتابخانه‌های عمومی استان حاضر است در این راستا کمکهای لازم را انجام دهد.

در پایان این جلسه حجت اله نصیری رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) گفت در آینده نزدیک لازم است در خصوص مجتمع فرهنگی هنری ارشاد رومشکان با مدیران ارشد فرهنگی استان مذاکراتی داشته و با توجه به بازدید از مجتمع مذکور و فرسودگی بیش از حد آن سالن اجتماعات آن را غیر قابل استفاده اعلام کرده و نهایتاً تا پایان سال جاری به ناچار می تواند فعالیت داشته باشد.

فرماندار رومشکان همچنین به استفاده از ظرفیتهای آموزش و پرورش و سالنهای ورزشی و همچنین آمفی تئاتر فرمانداری بعد از تجهیز شدن برای فعالیت های فرهنگی و هنری و دینی اشاره کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رومشکان تاکید کرد با توجه به مباحث بودجه ریزی لازم است مالکیت این ساختمان در اسرع وقت مشخص شود.

فرماندار رومشکان با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق عکس نوشته ها و همچنین ترغیب عموم مردم به مطالعه در فضای مجازی و اهدای کتاب در اماکن عمومی و جلسات شورای اداری را حرکتی فرهنگی عنوان نمود.

بعد از پایان جلسه فرماندار رومشکان، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و هیات همراه، کلیه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان از کتابخانه دبیرستان دخترانه حجاب شهر چغابل که توسط خیرین تجهیز و راه اندازی شده بازدید کردند.

خبرنگار: سکینه سوری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان