شما اینجا هستید

اخبار مهم » جزئیات حادثه مرگبار در ایستگاه برداسپی‌/‌عملیات تخلیه نفت آغاز شد
نویسنده : فاطمه رحیمی

به گزارش رومکا از کوهدشت، عصر روز شنبه تعداد پنج نفر از کارکنان شرکت پیمانکاری «ارگ سازان ناوه» که مشغول فعالیت به‌منظور لایروبی مخزن ۲۰ میلیون‌لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت «برداسپی» واقع در شهرستان کوهدشت لرستان بودند بر اثر استنشاق گاز H2S گرفتار می‌شوند که بلافاصله پس از وقوع حادثه و بدون فوت وقت نیروهای HSE ، نیروهای آتش نشانی و کارکنان حراست منطقه، اورژانس و… در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

عملیات تخلیه نفت آغاز شد

محمدمرادی کفراج فرماندار کوهدشت با اشاره به حادثه برای کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت کوهدشت، اظهار داشت: حوالی غروب روز شنبه تعداد پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری برای لایروبی منبع مربوط به ایستگاه پمپاژ منطقه برداسپی کوهدشت وارد منبع این ایستگاه شده و بر اثر استنشاق مواد سمی گرفتار می‌شوند.

فرماندار کوهدشت، گفت: عملیات تخلیه نفت طول می‌کشد و پس از آن وارد مخزن خواهند شد و حتی بعد از تخلیه هم ورود به‌سادگی نیست چرا که مخزن انباشته از گاز سمی بوده و باید با اکسیژن وارد شوند.

مرادی کفراج، ادامه داد: عملیات تخلیه نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالا است و باید همراه با ایمنی باشد.

وی با ابراز تأسف اعلام کرد باتوجه‌به گازهای فوق‌العاده سمی مخزن شانس زنده‌ماندن کارگران تقریباً وجود ندارد.

دستور دادستان کوهدشت برای بررسی حادثه “ایستگاه برداسپی”

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت در پی حادثه ی شرکت نفت گندابه شیرواند دستور بررسی علت گازگرفتی ۵ نفر در این حادثه ی مرگبار را صادر کرد.

افشین خسروی با اشاره به اینکه با اطلاع از این حادثه دستورات لازم برای پیگیری موضوع صادر شده است ، افزود:روز گذشته ۵ نفر تکنسین اهل اصفهان برای لایروبی انبار شرکت نفت گندابه شیرواند شهرستان کوهدشت به داخل مخزن رفته بودند، که متأسفانه دچار گاز گرفتگی شدند.

وی گفت:پس از اعلام گرفتاری این افراد که برای لایروبی به داخل منبع رفته بودند، تیم‌های امدادی تخصصی شرکت نفت از استان‌های همجوار به محل اعزام و عملیات بیرون کشیدن آن‌ها را آغاز کرده‌اند.

خسروی گفت: همچنین تیم‌های آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر در  محل حادثه مستقر شدند، اما به دلیل تخصصی بودن کار نتوانستند ورود کرده و ارتباطات لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت انجام شد و این عملیات همچنان ادامه دارد.

به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت، علت این حادثه در دست پیگیری است و طی اقدامات کارشناسی متخصصان شرکت نفت اعلام خواهد شد.

اعلام اسامی جان‌باختگان حادثه

رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو‌ی اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما گفت: پنج نفر از کارکنان زحمتکش و متخصص حین لایروبی منبع ایستگاه پمپاژ نفت «برد اسپی» کوهدشت متأسفانه به دلیل گازگرفتگی دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

سید عزت‌الله میرحسینی افزود: بلافاصله پس از اینکه خبر را دریافت کردیم گروه‌های امدادی، واحدهای فنی، HSE و حراست در منطقه حاضر و عملیات امدادرسانی انجام شد، همچنین جلسات متعددی تشکیل و بررسی‌ها صورت گرفت و در نتیجه امروز دریچه های مخزن ۲۰ میلیون لیتری باز می شود و با ورود به مخزن پیکر فوت‌شدگان خارج می شود.

میرحسینی گفت: جان باختگان از متخصصان شرکت پیمانکاری، اهل و ساکن اصفهان بوده و در این منطقه مشغول به کار بودند.

در این حادثه«حسن لطفی»، «علی احمدجو»، «امین طالبیان»، «علی‌اکبر جباری» و «محمد احمد جو» از جان‌باختگان این حادثه بوده‌اند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان