شما اینجا هستید

اقتصادی » تولید سالانه ۳ میلیون قطعه ماهی زینتی در لرستان
نویسنده : فاطمه رحیمی

به گزارش رومکا از لرستان، کیارش بیرانوند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: ۳۳ مزرعه در استان وجود دارد که ۱۵ مجموعه از آن‌ها در حال تولید و فعالیت است و یکسال گذشته کل تولیدات این مزارع سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ قطعه بود که عمدتا به استان‌های همجوار صادر شد.

وی افزود: عمده ماهیانی که در این مزارع تولید می‌شود ماهیان زنده زا، سیچلاید، گونه‌های گلدفیش و کوی هستند که سازگاری بهتری با آب و هوای استان دارند.

بیرانوند همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن یک مزرعه پرورش ماهیان زینتی در استان ادامه داد: این مزرعه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در شهرستان دورود در حال احداث می‌باشد و ظرفیت اسمی آن سالانه ۲۰۰ هزار قطعه است.

وی با اشاره به لزوم جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش شیلات استان اضافه کرد: شیلات یکی از صنعت‌های پرسود است که سرمایه گذاری در این حوزه هم اشتغالزایی خوبی دارد و هم منجر به افزایش رونق تولید می‌شود.

بیرانوند عنوان کرد: همزمان با فعالیت دولت سیزدهم، عملیات ساخت چهار مجتمع پرورش ماهی در استان لرستان آغاز و مجتمع عظیم پرورش ماهی خاویاری سپیددشت نیز به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد ریال در مجموعه پرورش ماهی سپیددشت سرمایه گذاری صورت گرفته است افزود: این مجتمع اواخر سال گذشته از طریق مجوز ماده ۲۳ به بخش خصوصی واگذار، تجهیز کارگاه نیز انجام شده و در حال فعالیت است.

سالانه حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود و بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان