شما اینجا هستید

اجتماعی » ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در لرستان بیمه شد
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از لرستان سیدعماد شاهرخی در تشریح اين خبر اظهار داشت:در  هفته جهاد کشاورزی ۴۲ طرح با ۱۴۱ میلیارد تومان و ۱۸۹ اشتغالزای به بهره‌برداری می‌رسد،ظرف یک سال گذشته برای برای اولین بار سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۱۰ هزار هکتار هم عبور کرد که یک رقم بی سابقه بود.

وی افزود: از ۱۳ هزار هکتار کاملینا کشت شده در کشور پنج هزار و ۳۰۰ هکتار مربوط به لرستان است که رتبه اول را در کشور یک اتفاق قابل توجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار از ۲۶۰ به ۵۰۰ هکتار رسیده است، یعنی ما ارتقای ۹۸ درصدی را شاهد بوده‌ایم همچنین در توسعه گلخانه‌ها را از دیگر موفقیت‌های جهاد کشاورزی است که سال گذشته ۳۵ هکتارگلخانه احداث شد، هدف‌گذاری ما برای امسال نیز ۳۵ هکتار است.

شاهرخی افزود: سال زراعی ۱۴۰۰، ۷۳ دستگاه ادوات جهش تولید جذب شد در حالی که سال گذشته این عدد به ۲۳۷ دستگاه یعنی حدود سه برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: امسال رتبه استان در اجرای طرح جهش تولید سه بود در حالی که سال گذشته ما رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده بودیم.

شاهرخی به میزان خرید گندم بیان کرد: سال زراعی ۱۴۰۰، ۱۲۳ هزار تن گندم خریداری و سال گذشته این عدد به ۲۷۰ هزار تن رسید، امسال هم پیش‌بینی ما خرید ۳۴۰ هزار تن است که تا امروز ۶۵ هزار تن آن خریداری شده است.

وی افزود: خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که نیاز استان به گندم سالانه ۳۰۰ هزار تن است، یعنی حدود ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بحث غرامت پرداختی بیمه به کشاورزان عنوان کرد: غرامت پرداختی از صندوق بیمه به کشاورزان سال ۱۴۰۰، ۷۰ میلیارد تومان بود اما غرامت پرداختی به کشاورزان در سال گذشته به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

شاهرخی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی، افزود: سال گذشته ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیمه بود، این رقم امسال به ۱۸۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰، چهار هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی با ۱۸ میلیارد تومان جریمه داشته‌ایم، گفت: امسال ۱۱۰ هزار بازرسی با ۱۱۰ میلیارد تومان جریمه انجام شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان