شما اینجا هستید

اجتماعی » بحران کم آبی در روستاهای رومشکان، مردم تشنه آب هستند
نویسنده : ابوذر سوری


به گزارش پایگاه خبری رومکا از رومشکان، وضع بحرانی ذخایر آبی و تنش های شدید آن در رومشکان بخصوص در فصل تابستان باعث افزایش مشکلات عدیده ایی برای ساکنین این شهرستان و روستاهای مجاور گردیده است. شهرستان رومشکان به دلیل موقعیت جغرافیایی در حال حاضر به عنوان یکی از شهرستان های بحرانی کشور ( از لحاظ منابع آبی) شناخته میشود که همین موضوع در سالهای اخیر تمام جوانب زندگی مردم و صنعت شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بحران کم آبی در روستاهای رومشکان، مردم تشنه آب هستند

مشکل کمبود و پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در رومشکان با افزایش جمعیت روز به روز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که نیازمند توجه و مطالعات بیشتر در این زمینه می باشد. هم اکنون عدم رعایت استانداردها و مصرف بی رویه آب از بزرگترین مشکلات پیش روی شهرستان به حساب می آید که لزوم یک مدیریت مناسب را از طرف مسئولین می طلبد.

متوسط نرخ روستانشینی هرمزگان 46 درصد است/ 200 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی اند

بحران کمبود و کیفیت آب آشامیدنی و لزوم مدیریت آن در رومشکان

درویشی بخشدار مرکزی شهرستان رومشکان در گفت و گو با خبرنگار رومکا در رومشکان اظهار داشت: خوشبختانه در شهر چغابل آب شرب آن از چاه ها خود این شهر تامین می گردد که در فصل زمستان مشکل کمبود آب نداریم ولی در فصل تابستان تا حدودی با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستیم که با اتصال شبکه آن به چاه های جنگیر مشکلات آن تا حدودی مرتفع شده است.

وی افزود: در بخش مرکزی آب شرب قسمتی از روستای رشنو که از طریق چاه شورابه تامین می شود درصدی شوری دارد که مشکل ساز نیست اما خط انتقال چاه شورابه کیفیت لازم را ندارد و در طول سال به کررات دچار شکستگی می شود که این امر باعث قطعی های مقطعی می شود.

درویشی بیان کرد: پیشنهادی مبنی بر تجمیع آبهای روستاهای بازوند داده شده که در صورت اجرایی شدن مشکلات این روستاها به صورت کلی مرتفع خواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان رومشکان، به اشاره به مشکلات آب شرب روستای آقاجان بیان کردند که روستای آقاجان به عنوان بزرگترین روستای بخش مرکزی نیز با حفر چاه جدید برطرف شده است البته تجهیز چاه روستای آقاجان تا قبل از تابستان آینده صورت خواهد گرفت.

وضعیت آب روستاهای یزد به بحران رسید/ آغاز نوبت بندی در تأمین آب 400 روستا- اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim

بررسی مشکلات ناشی از کمبود آب آشامیدنی و توزیع نامناسب آب  در روستاهای رومشکان

امرایی بخشدار سوری نیز با اشاره به اینکه در فصل زمستان به علت بارندگی ها خوشبختانه با مشکل آب مواجهه نیستیم ولی در فصل تابستان به علت گرمای شدید و وضعیت بحرانی ذخایر آبی آب آشامیدنی اکثر روستاهای بخش سوری از جمله موسی آباد دچار مشکلاتی می باشد افزود: برای رفع وضعیت بحرانی آب در این مناطق  به جهت رفع آن نیازمند منبع جداگانه آبی می باشد.

بخشدار سوری با اشاره به اینکه تامین آب بخش سوری از چاههای جنگیر می باشد و از زمان به بهره برداری رسیدن آن مشکلات قابل ملاحضه ایی در زمینه کمبود آب از مردم رفع گردیده خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز روستای رماوند فقط با دستگاه اب آشامیدنی قابل استفاده است و سایر روستاهای بخش سوری امثال اسد آباد و رومیانی نیز به علت مشکل لوله گذاری و فرسودگی منبع نیازمند تعویض بوده که برای بهبود وضعیت کیفیت آب بخش سوری از همه ظرفیت ها و پتانسل های موجود اقدام خواهد شد .

گزارش از ابوذر سوری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان