شما اینجا هستید

اجتماعی » افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال به رونق گردشگری لرستان
نویسنده : امین بازوند

به گزارش رومکا از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز، سه‌شنبه، در مراسم روز درختکاری در لرستان، گفت: کاشت ۷.۵ میلیون اصله نهال سهم لرستان از طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت است.

وی افزود: کاشت و توسعۀ درخت در سرزندگی، حفظ محیط‌زیست و توسعۀ گردشگری به‌ویژه توسعۀ گردشگری کشاورزی حائز اهمیت است و تمهیدات لازم برای توسعۀ درختکاری در لرستان اندیشیده شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به شناسایی و تجهیز نهالستان‌های این استان برای اجرای طرح ملی کاشت درخت، عنوان کرد: نگهداری درختان در شهرها به‌عهدۀ شهرداری است.

او با اشاره به اجرای کمربند سبز در خرم‌آباد، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای‌ با شهرداری منعقد و این نهاد متعهد شده‌ است که از درختان در این منطقه نگهداری کند.

شاهرخی با اعلام اینکه توسعۀ باغات در اراضی شیب‌دار لرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: ۵۰۰ هکتار درخت سال گذشته در این اراضی کاشت شد‌ه‌ است و برنامه‌ریزی امسال ما هم کاشت ۶۰۰ هکتار درخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: توسعۀ باغات در اراضی شیب‌دار علاوه‌بر افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال به رونق گردشگری کشاورزی هم کمک می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان