شما اینجا هستید

عمومی » اعطای یکصد و هشتاد میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه لرستان

 

 

به گزارش رومکا، جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه شانزدهم دیماه سال جاری به ریاست احمدحسین فتایی، مدیر کل و با حضور معاونین، مدیران ستادی و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان، در دورود برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این جلسه با اشاره به حمایت های گسترده صورت گرفته از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هجده میلیارد تومان تسهیلات به فعالان این حوزه ها و اعضای صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

فرید رحمتی تصریح کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا در ماه های پایانی سال گذشته و تعطیلی گسترده مشاغل و فعالیت های فرهنگی و هنری، مدیر کل استان بر لزوم حمایت از خسارت دیدگان تاکید داشتند که در این راستا تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به افراد و مشاغل متضرر شده پرداخت کرده ایم.

نماینده صندوق اعتباری هنر در لرستان افزود: در طی چند ماهه ی گذشته و با آغاز طرح اعطای هنرکارت به اعضای صندوق اعتباری هنر نیز بیست و هفت میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸۳۳ نفر پرداخت شده است که لرستان را در رده ی استانهای موفق کشور در اجرای این طرح قرار داده است.

وی سپس ابراز داشت: به این مبالغ باید اختصاص دو میلیارد و یکصد میلیون تومان تسهیلات تحفه به نزدیک به ۱۷۰ طرح استان در چهار حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای را اضافه کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان همچنین با اشاره به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام چهار درصد به هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر پنجاه میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به اعضای صندوق در استان پرداخت شده است.

رحمتی در پایان بر لزوم حمایت از مربیان و مدرسین رشته های مختلف هنری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: با تلاش های صورت گرفته ۳۴۴ مربی جهت صدور کارت صلاحیت تدریس ثبت نام شده اند تا از ظرفیت آنان در آموزشگاه های و انجمن های هنری استفاده شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان