شما اینجا هستید

اجتماعی » جنايات اسرائيل در غزه غيرقابل وصف است
نویسنده : زینب نوری فرد

به گزارش رومکا، رجب طیب اردوغان در اجلاس سران عربی و اسلامی اظهار داشت: كلمات از وصف آنچه در غزه می‌گذرد اعم از بمباران وحشيانه بيمارستان‌ها، اماكن عبادی و مدارس، عاجز هستند.

وی افزود: ۷۳ درصد از قربانیان غزه زنان و کودکان هستند و این حالت جنون را نمی‌توان درک کرد.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: باید اسرائیل را بابت جنایاتش علیه بشریت پاسخگو کرد و شورای حقوق بشر و دادگاه کیفری بین‌المللی باید اقدام به این کار کنند.

اردوغان افرود: باید درباره سلاح‌هایی که در اختیار اسرائیل است تحقیق به عمل آید و تل‌آویو را وادار به برعهده گفتن پیامدهای این جنگ و جبران خسارات فلسطینیان کرد.

وی تصریح کرد: شاهد جنایتی بی‌سابقه در تاریخ هستیم، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها بمباران می‌شوند و غزه تقریبا به طور کامل نابود شده است و کشورهای غربی اهمیتی به توقف جنگ نمی‌دهند.

ریس جمهور ترکیه بیان داشت:حادثه شارلی ایبدو که چند نفر کشته شدند، سران کشورها در پاریس دست به تظاهرات زدند اما هزاران نفر در غزه کشته شدند و کسی از آن‌ها تحرکی از خود نشان نمی‌دهد، این بزدلی و بی‌وجدانی است.

وی افزود:کشورهای غربی طرفین را حتی به آتش‌بس دعوت نکرده‌اند و هرکس در برابر ظلم سکوت کند، به همان اندازه در آن ظلم شریک خواهد بود. آمریکا و غرب مدعی حقوق بشر هستند اما متاسفانه در برابر اقدامات اسرائیل حقوق بشر را از یاد برده‌اند.

رجب طیب اردوغان در پایان افزود: ترکیه و بسیاری کشورهای دیگر تاکید دارند که قدس برای ما خط قرمز است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان