شما اینجا هستید

اجتماعی » سنت حسنه «خون صلح» در شهرستان سلسله ۳ پرونده قتل را به سازش ختم کرد
نویسنده : کیانوش سوری

به گزارش رومکا از سلسله، سید احمد موسوی در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، حدود ۷۳۸ فقره پرونده از تعداد ۴۵۵۳ پرونده منتهی به سازش گردیده که ۱۶٪ می باشد و پس از تلاش های بی وقفه و استفاده از همه ظرفیت ها در پایان سال ۱۴۰۱، از میزان ۶۵۶۱ فقره، ۲۸۵۷ فقره منتهی به سازش گردیده یعنی ۴۴ درصد از پرونده‌های سال گذشته به صلح و سازش ختم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با اشاعه فرهنگ مصالحه و استفاده از ظرفیت افراد دلسوز، تاثیرگذار و مورد اعتماد جامعه در سال جاری شاهد افزایش آمار صلح و سازش در سطح شهرستان سلسله باشیم چراکه در حوزه سنت حسنه خون صلح و سازش در شهرستان و ۳ پرونده قتل به خون صلح در فاصه زمانی حدود یکسال و نیم با محوریت معتمدین، ریش سفیدان و خیراندیشان به سر انجام رسید.

موسوی در خصوص حوزه قضایی شهرستان سلسله اظهار کرد: این دادگستری دارای ۳ شعبه حقوقی، ۱ شعبه کیفری، ۴ شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی می باشد و توسعه حل اختلاف این شهرستان نیز دارای ۴ شعبه حکمی، ۴ شعبه صلحی و ۶ شعبه روستایی می باشد.

سید احمد موسوی تاکید کرد: اختلاف ملکی، دعاوی خانوادگی، توهین و افتراء، تصادفات، تصرفات منابع طبیعی، نزاع، سرقت خرد، مواد مخدر ازجمله آسیب ها، دعاوی و اتهامات برتر شهرستان می باشند.

رئیس دادگستری سلسله تصریح کرد: در حوزه اطاله دادرسی در شعبه، در سال ۹۹ موجودی حوزه قضایی ۴۴۷۳ فقره پرونده بوده که در پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰۸۲ فقره کاهش یافته و علی رغم اینکه ۲۸۶۳ فقره پرونده کیفری ثبت نشده نیز در بهار ۱۴۰۰ ثبت در شعبات شهرستان گردید که هم اینجا لازم است از تلاش جهادی مجموعه همکاران در دادگستری الشتر تقدیر بعمل آید.

سید احمد موسوی اظهار داشت: تعداد پرونده های مسن شهرستان سلسله در پایان سال ۱۳۹۹ ، ۴۱۷ فقره بوده که با همت و تلاش شبانه روزی و در پایان ۱۴۰۱ به ۱۵۰ فقزه کاهش یافته پیدا کرده است.

وی همچنین در خصوص ابلاغ الکترونیک افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان ابلاغ الکترونیک حوزه قصایی در شهرستان سلسله ۸۲٪ بوده که این میزان در پایان ۱۴۰۱ به میزان ۹۶٪ افزایش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان سلسله اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی ۱۵۴ هکتار، در حوزه اراضی باغی زراعی ۱۲۶۹ مترمربع، در حوزه منابع آب ۴۰ هکتار و در حوزه راهداری ۹۲ کیلومتر رفع تصرف گردیده است که در نوع خود برای یک شهرستان عملکردی کم نظیر است.

سید احمد موسوی ضمن رضایت مندی از عملکرد مجموعه دادگستری شهرستان سلسله در حوزه جرائم از جمله سرقت مسلحانه، تیراندازی، قتل، کشف سلاح، کشف مواد مخدر و … در ادامه بر لزوم تبیین دستاوردهای دادگستری شهرستان در راستای عملیاتی نمودن محورهای ۱۵ گانه رئیس قوه قضائیه و دستورات رئیس کل دادگستری استان لرستان و برنامه‌های ابلاغی تاکید کرد.

موسوی همچنین یادآور شد: بازدیدهای از پیش اعلام نشده و نظارتی از واحدها و پروژه های اقتصادی، بهداشتی، صنعتی و… راکد و یا نیمه تعطیل، برگزاری دیدارهای مردمی در محافل عمومی از جمله مصلی نمازجمعه، مساجد، تقویت سرمایه اجتماعی شهرستان با استفاده از شیوه‌های خلاقانه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و از مهم‌ترین برنامه‌های مدنظر دادگستری شهرستان سلسله بوده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری رومکا | آخرین اخبار استان لرستان