الکترونیکی شدن خدمات پیشرو در ثبت احوال

به گزارش رومکا از لرستان فریبرز امیری پریان در بحث افزایش جمعیت با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نیازمند یک برنامه جهادی هستیم و باید آینده کشور را در بحث جمعیت و افزایش آن با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: با اشاره به انجام پروژه‌های بزرگ ثبت‌احوال از جمله طرح آرشیو اسناد هویتی، پروژه سببی و نسبی، راه‌اندازی سامانه سهیم، ما توانستیم با الکترونیکی شدن خدمات پیشرو در ثبت‌احوال برای سهولت در ارائه خدمات به مردم اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان کرد: در استان ۵۴ دفتر پیشخوان به‌عنوان بازوان کمکی ثبت‌احوال استان در ارائه خدمات به مردم همکاری فعالی دارند و حجم قابل‌توجهی از درخواست‌های مردم را ثبت و از طریق سیستم به ادارات ثبت‌احوال ارسال می‌کنند و اخیراً هم تعداد خدمات قابل ارائه از طریق این دفاتر بر اساس دستورالعمل‌های قانونی بیشتر شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه اجرایی به پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت‌احوال وصل هستند و یک سری از استعلامات خود را الکترونیکی دریافت می‌کنند.

امیری پریان‌ در ادامه افزود: در این سامانه آخرین اطلاعات سببی و نسبی موجود شهروندان شامل؛ اطلاعات هویتی والدین، فرزندان و همسر هر شخص نمایش داده می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در پایان افزود: همچنین در این درگاه الکترونیکی خدماتی مانند پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست انتخاب یا تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات و … ارائه و در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا